Opis wszystkich dobrze znanych ras (grywalnych)



1. Driady

WYGLĄD:
- niezbyt wysokie,
- kolor skóry jest zależny (jeśli spędzają czas pośród drzew, ich skóra ma lekko zielony odcień. Im dłużej są z dala od nich, tym skóra staje się bardziej ludzka),
- oczy i włosy w kolorze zielonym lub w odcieniu roślin i ich kwiatów, w których okolicy się urodziły,
- ich uszy są zaostrzone,
- ich ciała w pewnym sensie są roślinami (np. z włosów wyrastają kwiaty, albo na ramionach pojawiają się malutkie listki, itp.).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- nie lubią klątw i zaklętych przedmiotów, ponieważ to jest sprzeczne z naturą. No chyba, że jest to zaklęta moc natury, tu robią wyjątek, ponieważ dla nich moc natury jest święta,
- dzięki temu, że ich ciała pokrywają rośliny mogą przeżyć tydzień bez jedzenia – dzieje się tak za sprawą fotosyntezy przeprowadzanej w ich ciałach,
- dożywają nawet 1 500 lat, a „umierając” zamieniają się w roślinę, która powiększa las.

JEDZENIE:
- żywią się roślinami, nie chcą zabijać zwierząt.

UMIEJĘTNOŚCI:
- bardzo zwinne,
- mają naturalne predyspozycje do posługiwania się magią,
- proces fotosyntezy odbywa się u nich przez cały dzień, lecz jeżeli chcą go przyspieszyć to mogą zacząć medytować/słuchać piosenki/pisać - w skrócie wykonywać czynności, które je uspokajają i odcinają od świata.

MAGIA:
- dzięki połączeniu z roślinnością, ich śpiew przyśpiesza wzrost roślin,
- ich główną mocą jest moc ziemi bądź roślin (albo stawiają ściany z ziemi bądź kamienia, albo ściany z roślin, taka różnica) jednak potrafią się również posługiwać innymi rodzajami magii, dwie pierwsze jednak przychodzą im z naturalną łatwością.


___________________________________________________________________________________________

2. Elfy Ahari (Elfy Podziemi)

WYGLĄD:
- zaostrzone uszy,
- głowa przypomina głowę łysego psa,
- zaostrzone zęby,
- ziemista cera,
- dość długie ramiona w porównaniu do innych ras, do tego bardzo silne,
- oczy mają poziomą źrenicę.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich potomkowie z ludźmi to niezwykle piękne istoty, uważane za najpiękniejsze na świecie,
- bezrozumne,
- żyją w jaskiniach, najczęściej z dala od siedlisk ludzkich.

JEDZENIE:
- jedzą tylko i wyłącznie mięso.

UMIEJĘTNOŚCI:
- widzą w ciemności,
- mają możliwość akomodacji źrenicy do otoczenia,
- niesamowicie szybkie i zwinne,
- potrafią nieźle miotać (kamieniami i ludźmi).

MAGIA:
- kontrolują naturę,
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii, jednak nie potrafią używać zaklęć, ich magia to żywa energia i emocje.

~~~~~~~~~~

Rahai (Elfy Powierzchni):
WYGLĄD:
- zaostrzone uszy,
- kolor skóry odpowiada miejscu, w którym żyją, ale zawsze jest z „ludzkiej” palety (jak mieszkają w lesie, górach to jasna, jak na pustyni to ciemniejsza),
- oczy mają kolory w ludzkich barwach.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- żyją w zgodzie z naturą,
- długowieczność.

JEDZENIE:
- żywią się darami natury – owocami, które opadły z drzewa, naturalnie zmarłych zwierząt.

UMIEJĘTNOŚCI:
- widzą w ciemności,
- mają możliwość akomodacji źrenicy do otoczenia,
- potrafią poruszać się bezszelestnie po lesie,
- mają niesamowitą zdolność trafiania do celu, nawet ruchomego,
- szybkie,
- za pomocą tonu swojego głosu potrafią „rozmawiać” ze zwierzętami – uspokajać je, przeganiać, wołać.Wygląd:

MAGIA
- kontrolują naturę w pewien sposób, jednak nie tak dobrze jak driady,
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.


___________________________________________________________________________________________

3. Wampiry Krwi - Wampiry krwi mogą urodzić się takimi lub przeistoczyć się w wyniku ugryzienia

WYGLĄD:
- oczy w kolorze czerwonym,
- lekko spiczaste uszy,
- kolor skóry w jasnych odcieniach z ludzkiej palety,
- włosy w ludzkich kolorach,
- zaostrzone i dłuższe niż u ludzi kły.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- wrażliwe na promieniowanie UV, aby móc chodzić po słońcu muszą używać filtrów UV bądź ubierać się tak, aby słońce nie parzyło ich skóry – przebywanie na słońcu bez ochrony skutkuje poparzeniami,
- odporne na ludzkie choroby, ale podatne na magiczne,
- wampiry przemienione czują silna więź ze swoim stwórca zaraz po przemianie, ale słabnie ona z każdym dniem, muszą wtedy przyjmować dawki jego krwi bo inaczej nie czują się nasycone.
Efekt zanika w ciągu tygodnia do maksymalnie miesiąca i po jego ustaniu taki przemieniony wampir jest wolny.

JEDZENIE:
- żywią się krwią bądź stworzonym dla niej zamiennikiem – plazmowymi owocami,
- podczas żywienia się kimś z kim łączy ich bliższa więź odczuwają sporą przyjemność, tak jak ich "ofiary",
- mogą jeść normalne jedzenie, ale w żaden sposób nie karmi ono ich głodu,
- na głodzie robią się niezwykle silne i agresywne, skłonne do zaatakowania kogoś by tylko się posilić,
- ugryzienie nie równa się przemienieniu, żeby doszło do procesu przemiany, to po ugryzieniu ofiara musiałaby napić się krwi wampira. Bez tego, ugryzienie pozostaje tylko ugryzieniem.
UMIEJĘTNOŚCI:
- jedne są silniejsze, zwinniejsze i szybsze od ludzi,
- inne mają zdolności parapsychiczne (telepatia, telekineza i inne),
- są długowieczne – przemienieni pozostają w wieku z przed ugryzienia, a zrodzeni przestają się starzeć w różnych momentach życia, jest to uwarunkowane genetycznie.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.


___________________________________________________________________________________________

4. Syreny i Trytoni

WYGLĄD:
- oczy mogą mieć dowolny kolor,
- włosy mogą mieć dowolny kolor,
- skóra ma delikatne zabarwienie lub przebarwienia w kolorach zielonym, szarym lub niebieskim,
- uszy jak u ludzi,
- syreny posiadają łuski na piersiach, jedne więcej, inne mniej, ale zawsze jakieś są; odkrywają się, gdy syrena karmi młode.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- nie potrafią żyć bez wody, na lądzie muszą się regularnie nawadniać,
- w normalnej postaci posiadają ogon, skrzela, błonę między palcami,
- by zmienić ogon na nogi potrzebują talizmanów. . Jedynie najpotężniejsi reprezentanci rasy są w stanie utrzymać drugą formę samodzielnie, bez pomocy talizmanów, przez dłuższy czas.

JEDZENIE:
- najczęściej żywią się wszelkimi morskimi stworzeniami, ale nie stronią od zwykłych dań.

UMIEJĘTNOŚCI:
- obie płcie posiadają niesamowicie hipnotyzujący głos, który w szkole blokowany jest specjalnym medalionem/bransoletą z zaklęciem runicznym (dostają je gdy przekraczają bramę akademii)
- niesamowicie szybkie w wodzie, na lądzie bywa różnie.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH GŁOS.


___________________________________________________________________________________________

5. Magowie - Dzieci mocy lub natury

WYGLĄD:
- oczy, włosy, kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ściśle związani z miejscem narodzin warunkującym źródło ich mocy (np. urodzony nad morzem – mag wody, urodzony na pustyni – mag ziemi/piasku),
- żyją nawet do 30 000 lat, ale w końcu umierają,
- wielu z nich ma potrzebę kolekcjonowania czegoś – ksiąg, zwojów, a nawet i znaczków,
- może i nie są odporni na własny żywioł, ale mogą mieć większą tolerancję na temperatury mu odpowiadające.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI/MAGIA:
- niesamowicie dobrze władają magią i potrafią poszerzać swoje zasoby magiczne, by móc opanowywać coraz to potężniejsze zaklęcia.


___________________________________________________________________________________________

6. Czarodzieje i Czarownicy - Zwykli śmiertelnicy, którzy nauczyli się fachu od magów, z ksiąg lub w jakiś inny sposób.

WYGLĄD:
- oczy, włosy, kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- swoją moc czerpią ze specjalnych artefaktów (przedmiotów magicznych, w które ktoś zaklął część własnej lub cudzej magii),
- czarownika od człowieka odróżna to, że w przeciwieństwie do niego jest w stanie być "przewodnikiem" dla magii, potrafi wchłonąć ją w swoje ciało jak każda istota magiczna, ale nie jest w stanie jej "wypuścić" - do tego potrzebuje artefaktów,
- zależnie od natury artefaktu taki śmiertelnik staje się albo sługą białej magii – czarodziejem, albo czarnej – czarownikiem,
- artefakty nie są czymś powszechnym, najczęściej są przekazywane w rodzinie lub między mistrzem a uczniem.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- brak.

MAGIA:
- rodzą się bez predyspozycji do używania magii.


___________________________________________________________________________________________

7. Zwierzołaki i Wilkołaki

Kotołaki
WYGLĄD:
- oczy - w ludzkich kolorach, ewentualnie żółte,
- włosy - w ludzkich kolorach lub w kolorze sierści,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie lub kocie,
- nos – ludzki lub koci, może mieć ciemną plamkę na czubku,
- zęby – ludzkie lub z delikatnie zaostrzonymi kłami,
- mogą posiadać długie, ostre niczym druciki wąsy, które pomagają im w utrzymaniu równowagi oraz orientacji w przestrzeni,
- na całym ciele mogą występować kępki futra, uwarunkowane genetycznie, część może być „porośnięta” w całości,
- mogą posiadać ogon (w komplecie z kocimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mogą wysuwać pazury by kogoś podrapać,
- niezbyt lubią wodę, jednak lubią być czyste,
- wielu z nich lubi wygrzewać się na słońcu.
JEDZENIE:
- ich dieta bazuje na mięsie, wodzie oraz mleku, jednak większość cierpi na nietolerancję laktozy, choć nie gardzą innym jedzeniem (aż tak bardzo).

UMIEJĘTNOŚCI:
- zwinne,
- szybkie,
- mają niesamowitą koordynację ruchową,
- dobrze widzą w nocy,
- potrafią daleko skakać, używając ogona.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Psołaki
WYGLĄD:
- oczy – ludzka paleta barw,
- włosy – ludzka paleta barw lub w kolorze sierści,
- nos – ludzki lub psi,
- uszy – ludzkie lub psie,
- lekko zaostrzone kły,
- mogą posiadać ogon (w komplecie z psimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mogą wysuwać pazury,
- całe ciało jest bardzo unerwione, więc dotyk na plechach czują tak jak na dłoniach,

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- mają wyczulony słuch oraz węch,
- dobrze widzą w nocy.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.


~~~~~~~~~~

Sowołaki
WYGLĄD:
- oczy w kolorach ludzkich,
- włosy w kolorach ludzkich lub piór, mogą wyrastać z nich pióra,
- mogą posiadać „malunki” na twarzy,
- nos ludzki lub zaostrzony jak u ptaka, ewentualnie sam dziób zamiast nosa i ust,
- uszy ludzkie,
- po zewnętrznej stronie ich rąk, od nadgarstka do połowy ramienia, wyrastają im pióra, które u dorosłych są na tyle duże, że można pomylić je ze skrzydłami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- paznokcie wysuwają się, tworzą bardzo mocne i ostre szpony, grubsze niż u psa,
- mają słaby wzrok w dzień, jednak w nocy się wyostrza, są dalekowidzami, ale rekompensuje im to doskonały słuch.

JEDZENIE:
- mięsożerne, ich ulubiona przekąska to owady.

UMIEJĘTNOŚCI:
- bardzo dobry wzrok w nocy,
- doskonały słuch,
- większy kąt obrotu głową niż u innych ras.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Żabołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach, ewentualnie zielone,
- oczy w ludzkich kolorach, lekko wyłupiaste,
- raczej niskie,
- długie nogi,
- skóra cienka, podatna na rany, w ludzkich kolorach, ale zdarza się i zielonkawa,
- ich język potrafi osiągnąć od 1/3 do 1/2 długości ich ciała,
- bardzo rozpięte palce z widocznie większymi opuszkami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- w kontakcie z wodą między palcami pojawia się błona,
- ciało chłodniejsze niż innych stworzeń,
- głos donośniejszy niż innych stworzeń,
- nigdy nie mają jednego dziecka, a całe „stado”.

JEDZENIE:
- ludzkie, choć mają słabość do owadów.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybko pływają,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Motylołaki
WYGLĄD:
- włosy w dowolnym kolorze,
- oczy w dowolnym kolorze,
- uszy ludzkie,
- nosy ludzkie,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- posiadają skrzydła - duże, delikatne, kolorowe; ćmy jako jedyne mają skrzydła w odcieniach szarości,
- posiadają cienkie, sterczące z czubka głowy czułki

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają bardzo delikatną i wrażliwą skórę,
- w dzieciństwie zazwyczaj są brzydkie, by w okresie dorastania wypięknieć.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI
- zwinne,
- gibkie.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Wężołaki
WYGLĄD:
- włosy – w kolorze łusek,
- oczy – ludzie kolory, ewentualnie żółte,
- nos – brak,
- uszy – ludzkie lub „wężowe”, czyli dziurki ochraniane łuskami,
- kolor skóry – ludzka paleta barw z różnym nasileniem łusek na ciele,
- długie nogi i ręce.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich ciało jest chłodniejsze niż innych,
- mają giętkie kości.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- giętkie,
- szybkie,
- silniejsze od ludzi.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Świniołaki
WYGLĄD:
- włosy – rzadkie u dużych osobników, ale dziki czy świnki morskie mogą mieć bardzo gęste, kolory zależne od sierści, ewentualnie naturalne ludzkie,
- oczy – w kolorach z ludzkiej palety,
- nos – ludzki lub spłaszczony jak u świnki,
- uszy – ludzkie lub świńskie,
- pulchne policzki,
- z reguły dość tęgie, ale to zależy od rasy świnki.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają dość twardą skórę.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- jak się zaprą to nie ruszysz,
- mają dobry węch.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Lisołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach bądź zbliżonych do lisich,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos ludzki lub lisi, czasem posiadają plamkę na czubku,
- uszy ludzkie lub lisie,
- zęby ludzkie lub delikatnie wydłużone kły,
- mogą mieć ogon (w komplecie z lisimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają bardzo puszyste ogony, a co za tym idzie, robią one za dobre kocyki,
- bardzo podatne na choroby (w tym wściekliznę), więc muszą się często szczepić.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- zwinne,
- szybkie,
- widzą w ciemności,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Myszołaki
WYGLĄD:
- oczy – w ludzkich kolorach,
- włosy – w ludzkich kolorach lub jak sierść,
- uszy – ludzkie lub mysie,
- nos – ludzki lub mysi,
- kolor skóry – ludzka paleta kolorów,
- drobne.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- odporne na choroby.

JEDZENIE:
- jak ludzie, ale mają słabość do sera.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybkie,
- widzą w ciemności.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Królikołaki
WYGLĄD:
- włosy – w kolorach ludzkich lub sierści,
- oczy – w kolorach ludzkich,
- nos – ludzki lub króliczy,
- uszy – ludzkie lub królicze,
- nogi krótkie i umięśnione,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- mają pucułowate policzki.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- szybko rosną im włosy na ciele,
- są bardzo płodne.

JEDZENIE:
- wegetarianie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- wysoko i daleko skaczą,
- szybkie,
- zwinne.

MAGI:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Koniołaki
WYGLĄD:
- włosy w kolorach ludzkich lub jak sierść, rosną też na szyi,
- oczy w kolorach ludzkich,
- uszy ludzkie lub końskie,
- nosy ludzkie lub spłaszczone z dużymi dziurkami,
- masywne nogi i szyja,
- kolor skóry – paleta ludzkich barw,
- duże penisy.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- posiadają silny instynkt macierzyński/ojcowski.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybkie,
- silne,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Alpakołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach, ewentualnie jak wełna,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos ludzki lub wizualnie zbliżony do alpaczego,
- uszy ludzkie lub alapcze,
- kolor skóry – paleta barw ludzkich,
- długa szyja,
- mogą posiadać ogonki (w komplecie z uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- wiecznie zarośnięte, dużo grubych włosów na ciele - twarz, szyja, dłonie (z palcami), dupa, brzuch (konieczna codzienna depilacja, jeśli chcą się ich pozbywać i nie chodzić “futrzaste”).

JEDZENIE:
- wegetarianie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- wytrzymałe,
- bardzo szybko odrasta im wełna.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Wilkołaki - NIE ZALICZAJĄ SIĘ DO ZWIERZOŁAKÓW PRZEZ TO, ŻE PODCZAS PEŁNI PRZEMIENIAJĄ SIĘ W WILCZĄ FORMĘ.
WYGLĄD:
- oczy w dowolnym, ludzkim kolorze + kolorach występujących u wilków (nierzadko występuje heterochromia),
- włosy w dowolnym, ludzkim kolorze + kolory umaszczenia wilków,
- cera w ludzkich odcieniach,
- u wilkołaków przemienionych, widoczna na ciele blizna/ślad po ugryzieniu,
- podczas przemiany, są krzyżówka człowieka i wilka - porośnięta sierścią postać stojąca na dwóch nogach, z wielkimi i ostrymi kłami oraz jarzącymi się oczami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- są dwa typy wilkołaków - te urodzone z likantropią i te nią zarażone (czyli przemienione przez ugryzienie). Oba typy jednak zbytnio się o siebie nie różnią, jeśli chodzi o zdolności i predyspozycje. Wyznają też zasadę stada - ciężko jest znaleźć wilkołaka-pustelnika. Mają ustaloną hierarchię, w której na czele watahy stoi alfa i to jego należy się słuchać.
- sierść jest zazwyczaj koloru włosów, oczy w wilkołaczej formie czasem zmieniają kolor,
- jak wilkołak się zdenerwuje to w ludzkiej formie jego oczy mogą stać się żółte,
- kiedy zbytnio się zdenerwują, może dojść do niechcianej przemiany, powodowanej przyspieszonym tętnem,
- przemiana następuje samoistnie podczas pełni - nie kontrolują jej, nie są tez w stanie okiełznać zewu krwi, który uaktywnia się w ich wilczej formie.

JEDZENIE:
- dieta wilkołaków jest zróżnicowana i przypominająca ludzka. Po przemianie czują za to silna potrzebę spożycia sporej porcji mięsa, czy nawet krwi. Jako ludzie jednak, mogą być nawet weganami.

UMIEJĘTNOŚCI:
- niezwykle silne, szybkie i wytrzymałe po przemianie,
- nawet w ludzkiej formie ich atrybuty fizyczne są lepsze, niż u człowieka, chociaż różnie się to rozkłada.

MAGIA:
- nie maja szczególnych predyspozycji do korzystania z magii.

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY Z ZAKLĘCIEM USPOKAJAJĄCYM.


___________________________________________________________________________________________

8. Anioły

WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach,
- oczy – dowolny kolor,
- nos, uszy – jak ludzie,
- posiadają skrzydła, które mogą chować – stworzone z piór, ale mogą też być, np. z ognia,
- kolor skóry – ludzka paleta barw.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich ciało zazwyczaj jest chłodne, mają większą wytrzymałość na ból niż większość ras,
- artefakty w ich rękach mają silną moc.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- latanie,
- kontrola nad światłem,
- potrafią wpływać na faunę i florę pozytywnie lub negatywnie.

MAGIA:
- mają niesamowicie wielkie predyspozycje do władania magią.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY STABILIZUJĄCE MAGIĘ I BLOKUJĄCE JEJ NADMIAR, NIE ZEZWALAJĄC NA POTĘŻNE ZAKLĘCIA.


___________________________________________________________________________________________

9. Demony

WYGLĄD:
Przeważnie upodabniają się do humanoidów!
- włosy – ludzka paleta barw, możliwe silniejsze nasycenie kolorów,
- oczy – dowolny kolor, czasem białka są czarne (do wyboru, nie zmieniają koloru), mogą u niektórych czasami świecić ale nigdy nie robią się czarne,
- uczy ludzkie lub spiczaste,
- kolor skóry - od odcieni szarości, przez czerwienie, w końcu normalne, ludzkie odcienie,
- skórzane skrzydła i rogi, które mogą chować,
- czasem ogony, również z możliwością ukrycia.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- długowieczne.

JEDZENIE:
- mogą jeść to co ludzie, ale do życia potrzebują zgodnie z podgatunkiem:

~inkub/sukkub~
- energia seksualna.

~shapeshifter~
- tkanka ludzka lub zwierzęca pobierana z powietrza - coś jak łuszczący się naskórek. Na jej podstawie mogą też nabyć nowy wygląd.

~bies~
- je jak normalny człowiek.

~somnum~
- strach.

~mortem~
- demony żywiące się strachem i śmiercią.

UMIEJĘTNOŚCI:
- bardziej wytrzymałe od ludzi,
- cechują się też wyostrzonym zmysłami.


Podgatunki

~inkub/sukkub~
- zazwyczaj nadzwyczaj atrakcyjne i pociągające, posiadają aurę, która mogą w pełni kontrolować. Działa podobnie do feromonów i pobudza libido osób w pobliżu.

~shapeshifter
- potrafi modyfikować swój wygląd oraz zmieniać płeć, są jednak osobniki potrafiące przybrać np. Tylko jeden z dwóch wizerunków (zazwyczaj zależy to od ich pozycji w hierarchii). Ich przemiany to nic miłego do oglądania, serio. Mogą przyjmować postać człowieka lub zwierzęcia.

~bies~
- dość nisko w hierarchii, te demony trudnią się głównie zawieraniem paktów ze śmiertelnymi, zazwyczaj oferując im różne dobra,
- człowiek zostaje związany paktem, a jego dusza po śmierci zasila demona, wiec ten staje się silniejszy i może zawierać bardziej potężne pakty, bo jego moc też z nią rośnie. Ale jest haczyk - demon nie może pomoc sobie.
- gdy nie zawierają długi czas paktów to słabną i upodabniają się do człowieka (nie mają wyostrzonych zmysłów, ich zdolności są tłumione).

~somnum~
- demony atakujące swoje ofiary w śnie, podszeptujące koszmary, żywiące się strachem. Potrafią dowolnie manipulować wyobraźnia swojej ofiary.

~mortem~
- podobno najpaskudniejszy z gatunków, najmniej ucywilizowany i zdecydowanie wola towarzystwo innych ze swojej rasy, niż kogokolwiek innego. Jeśli mama kiedyś straszyła cię strasznym demonem zajadającym dusze, to chodziło właśnie o niego.

MAGIA:
- większość z nich posiada predyspozycje magiczne.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH MOCE – KOSZMARY NIE MOGĄ BYĆ ZBYT STRASZNE, MORTEM NIE MOGĄ ZABIERAĆ ENERGII ŻYCIOWEJ INNYCH, BIES NIE MOŻE ZAWRZEĆ PAKTU.


___________________________________________________________________________________________

10. Smoki

WYGLĄD:
- oczy lekko ukośne, dowolne kolory źrenic i białek, źrenice jak u kota,
- włosy w kolorze łusek/piór,
- nos, zęby – ludzkie,
- kolor skóry – ludzka paleta barw.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- w swojej prawdziwej postaci przybierają formę wielkich, skrzydlatych jaszczurów pokrytych łuskami lub piórami, wyjątkiem są chińskie smoki, które nie mają skrzydeł, a latają dzięki magii, która jest ich "naturą",
- chińskie smoki to rzadkość, więc nie będą akceptowane w hurtowych ilościach,
- potrafią dostosować temperaturę swojego ciała do otoczenia,
- mogą dożyć nawet tysiąca lat.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- w smoczej formie potrafią latać i ziać ogniem/błyskawicami/plazmą/lodem/kwasem/inne, mogą też pokryć całe ciało owym smoczym oddechem POSIADAJĄ MOŻLIWOŚĆ UŻYWANIA TYLKO JEDNEGO ELEMENTU, jedynie chińskie smoki jako oddech wykorzystują magię, gdyż nie posiadają konkretnego elementu - nie mogą jednak za jego pomocą używać zaklęć, jest to sama energia, którą mogą - o ile są wystarczająco silne i wyćwiczone - zamienić w żywioł,
- w ludzkiej postaci potrafią władać magią na poziomie czarodziejów i czarowników, ale nie potrzebują do tego artefaktów, ich ludzka powłoka ich ogranicza,
- niektóre smoki opanowały sztukę kamuflażu.

MAGIA:
- mają predyspozycje do używania magii, jednak tylko w ludzkiej postaci, jako smok używają „smoczego oddechu”.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE SMOCZĄ MAGIĘ ORAZ BLOKUJĄCE PRZEMIANĘ.


___________________________________________________________________________________________

11. Krasnoludy

WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos, uszy jak u ludzi,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- niżsi, krępi, szersi w barkach od większości ludzi,
- brodaci, ogólnie owłosieni, nieco szorstcy.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- rudy krasnolud to rzadki i szanowany krasnolud,
- dużo mniej kobiet w rasie, więc są bardziej szanowane,
- mają głowę do picia mocniejszą niż inne rasy,
- rasa związana i kojarzona z obróbką drewna, kamienia, żelaza i bardziej zaawansowanych metali,
- mistrzowie kowalstwa i run,
- żyją nawet 300 lat.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- silniejsze i bardziej wytrzymałe od przeciętnych ludzi,
- szybsze i lepsze rozumienie run,
- zdaje się, że we krwi mają swój fach.

MAGIA:
- brak predyspozycji do używania magii.


___________________________________________________________________________________________

12. Telekinetycy

WYGLĄD:
- oczy – jedyny rzecz odróżniająca ich wyglądem od ludzi - zawsze są lodowo-błękitne,
- włosy – ludzkie,
- nos, usta, uszy – ludzkie,
- kolor skóry - ludzki,

CECHY SZCZEGÓLNE:
- telekinetycy nie są długowieczni - średnia ich życie dobiega koło sześćdziesiątki, rzadkimi są przypadki, gdzie dożywają późnej starości,
- zdolności wywołują często ból głowy (szczególnie podnoszenie dużych i ciężkich przedmiotów), dlatego większość ma przy sobie tabletki, by go uśmierzyć.

JEDZENIE:
- jak ludzie

UMIEJĘTNOŚCI:
- moc telekinetyków jest bardzo inddywidualna. Każdy z nich rodzi się z innymi predyspozycjami i stopniem kontrolowania swojej mocy. Niektórzy od małego nie mają problemu, by podnieść ogromny obiekt, a inni cały czas muszą się pilnować, by przedmioty wokół nich nie zaczynały się niespodziewanie unosić. Jednak wszyscy telekinetycy mają - jak sama nazwa wskazuje - telekinezę i zdolność tworzenia pól siłowych. Wyczuwają również przedmioty wokół nich, dlatego słabo radzący sobie z mocą nie lubią jak w ich otoczeniu jest wiele przedmiotów.

MAGIA:
- poza własnymi umiejętnościami nie posiadają predyspozycji do magii, bądź jest ona bardzo znikoma.

Akademia Fidarossa znajduje się na górze - największym i najszerszym miejscu własnej wyspy. Poza ogromnym zamkiem znajdzuje się tam wiele terenów zielonych - las, zbocza, boiska, jaskinie... Ceglany zamek ma kilka wież oraz trzy piętra. Jest masywny, ale w jego zdobieniach widać pewną delikatność, która przyciąga jak magnez. Jakby w wyrytych napisach tkwiła magia, nie pozwalająca nie zachwycać się nad tym miejscem.


Dzisiaj mamy: Friday 14.03.2025