FAQ


Zbiór najczęściej zadawanych pytań w raz z odpowiedziami. Zalecana lektura przed pisaniem do administracji, może ktoś już odpowiedział na twoje pytanie.



___________________________________________________________________________________________

0. Opis uniwersum

Uniwersum Akademii Fidarossa to nasz świat, ale przepełniony magią. Przez ziemię przepływa niezrozumiała energia (zwana magią), która przechodzi przez każdą istotę żywą. Nikt nie ma jej w sobie na stałe. Przeplata się ona razem z technologią - mamy “teleporty”, runy, które mogą przedłużyć trwałość mebli, ale nie wszystko da się załatwić za pomocą tej niewyjaśnionej mocy (nie naprawisz zaklęciem auta, ale możesz jej użyć by to sobie ułatwiać). Ludzie i rasy żyją w pokoju, mamy szkoły dla ludzi, ras (mieszane, dla konkretnej rasy), a także dla ludzi i ras razem, wszystko zależy od profili kształcenia w danej placówce. Nie ma u nas rasizmu - fakt, zdarzają się jakieś wyjątki, ale wszystkie rasy są traktowane są tak samo przez społeczeństwo. Są one na świecie od setek lat, panuje pokój i niczym dziwnym nie jest osoba z ogonem, chodząca po ulicy czy też latający ponad autami anioł (chociaż z tym trzeba ostrożnie). Nie ma u nas typowo biblijnych demonów i aniołów, wszystko to są rasy, które powstały w momencie, gdy powstawała planeta. Morza, oceany, jeziora - są zamieszkiwane przez syreny i trytony, ale nie znaczy to, że żyją oni tylko tam. Organy ścigania, sądy, dosłownie wszystko ma dostęp do magii, więc o wiele łatwiej jest odnajdywać morderców i złodziei, bo w przeciwieństwie do nich, placówki państwowe mają dostęp do sposobów nie znanych zwykłym ludziom. Nie znaczy to, że przestępstwa nie występują, jednak trudniej je ukryć. W skrócie - jest to nasz świat, z naszymi filmami, książkami, wydarzeniami, jedynie przepełniony magią, która nie jest niczym zaskakującym oraz rasami, które są na porządku dziennym.


___________________________________________________________________________________________

1. Gdzie znajduje się szkoła i czy ma jakieś barwy lub logo?

W innym wymiarze, do którego dostać się można za pomocą specjalnego portalu. Akademiki pochodzą od nazw kwiatów i mają swoje barwy, które im odpowiadają - malwa (fiolet), frezja (blady róż), lilia tygrysia (pomarańcz) - dokładnie tak, jak kolory nicków. Herb szkoły to czerwona róża na czarnym tle.


___________________________________________________________________________________________

2. Gdzie znajduje się portal prowadzący do szkoły?

Jeden znajduje się w przymierzalni w sklepie ze słodyczami w miasteczku Pagtabok, drugi umieszczono w drzwiach budynku, który robi za atrapę szkoły na Ziemi (Francja, Paryż), trzeci jest ukryty przez założycieli i nie wiadomo czy sam dyrektor wie, gdzie można go znaleźć i nim wyjść.


___________________________________________________________________________________________

3. Ile portali prowadzi do wyjścia ze szkoły?

Dwa. Jeden prowadzi do miasteczka Pagtabok, a drugi przed atrapę szkoły w Paryżu.


___________________________________________________________________________________________

4. Skoro są trzy wejścia to dlaczego są dwa wyjścia?

Nikt tego nie wie, ale w szkole nie znaleziono nigdy innego portalu, a w opisie planu wyraźnie zaznaczono, że istnieją tylko dwa. Nie ma nawet awaryjnego dla dyrektora.


___________________________________________________________________________________________

5. Jak duże tereny zajmuje szkoła?

Zamek z trzema piętrami, spory plac główny z zadrzewionym terenem po jednej stronie i rosarium po drugiej, oddalone o 500 metrów od niego akademiki, a za nimi pełnowymiarowe boiska. Z drugiej strony zamku można znaleźć plażę i zejście do oceanu. Jest to dość duży obszar, ale cały znajduje się na stromym wzniesieniu w obrębie wyspy, więc poza tym, co znajdziecie w zakładkach RP nic więcej tam nie ma.


___________________________________________________________________________________________

6. Czy można spaść z klifu?

Owszem, bariera znajduje się na wodzie, więc należy uważać, gdy zagląda się w dół.


___________________________________________________________________________________________

7. Czy w szkole można zdjąć amulet? Samemu lub pod opieką nauczyciela?

Nie. Od tego są specjalne lekcje i tylko wtedy można używać zablokowanych mocy.


___________________________________________________________________________________________

8. Ile trwają lekcje?

Lekcje zaczynają się i kończą tego samego dnia. Najczęściej trwają od godziny do dwóch, jednak zdarza się, że mogą się przeciągnąć.


___________________________________________________________________________________________

9. Czy jak wejdę na lekcję i zniknę, bo musiałem gdzieś pójść to czeka mnie jakaś kara?

Nie, choć nagminne znikanie grozi ostrzeżeniem.


___________________________________________________________________________________________

10. Czy moja postać może zostać ukarana za nieobecność na lekcjach?

Jeśli postać faktycznie nie poszła na lekcję to owszem, przyłapana może zarobić ujemne punkty i szlaban, jednak event lekcyjny jest eventem pobocznym. Fajnie jeśli będzie Nas na nich jak najwięcej, bo wtedy się dużo dzieje, jednak jeśli gracz nie może być podczas lekcji obecny, to nie przekłada się to na nieobecność postaci. Innymi słowy, gracz sam się decyduje, czy jego postać była na zajęciach, czy nie.


___________________________________________________________________________________________

11. Jak wyglądają relacje ludzie – nieludzie oraz relacje między rasami?

Ludzie oraz istoty magiczne (nazywane później RASY) żyją w zgodzie. Zdarzają się kraje, które nie tolerują danej rasy, w których jest przewaga jednej, ale większość to misz-masz. Z miastami jest podobnie. Czasami pojawiają się konflikty, jak w każdym społeczeństwie, ale raczej na świecie panuje pokój i ogólnie pojęta tolerancja od dnia zakończenia Wielkiej Wojny i zawarcia sojuszu. Same rasy już wcześniej żyły ze sobą w dość dobrych stosunkach, pomagając w wojnach z ludźmi, jednak oczywiście zdarzały się (i zdarzają) wyjątki, np. dawne wojny wampirów i zwierzołaków.


___________________________________________________________________________________________

12. Jak wygląda rozkład populacji?

Najwięcej, bo ponad 55% stanowią ludzie, reszta to przedstawiciele innych ras i mieszańcy.


___________________________________________________________________________________________

13. Czy mieszańcy są rzadkością?

Nie, krzyżówki międzyrasowe są dość powszechne, zwłaszcza człowiek x inna rasa. Najpopularniejsze są 50/50, jednak wielorasowość w ostatnich czasach stała się czymś codziennym.


___________________________________________________________________________________________

14. Czy w świecie istnieje coś takiego jak rasizm, dręczenie innych ras/krzyżówek?

Tak, jednak nie jest to zjawisko powszechne. Są takie tereny, ale kraje mieszane ogólnie uznawane są za tolerancyjne. Zdarzają się jednak też kraje jednorasowe lub posiadające większość rasową, tam sytuacja nie jest aż tak jasno zdefiniowana.


___________________________________________________________________________________________

15. Czy za pomocą magii mogę wyczarować sobie jedzenie, zeszyt lub pieniądze?

Jedzenie i pieniądze z jakiegoś magicznego powodu nie są możliwe do wyczarowania lub powielenia za pomocą magii czy eliksirów. Przedmiotów codziennego użytku również nie da się stworzyć z niczego, ale możliwa jest transmutacja przedmiotów zbliżonych do siebie wyglądem/materiałem (kartka w kopertę, krzesło w niewielki stolik), ale i to ma ograniczenia oraz zależy od tego jak dobrze potrafi się czarować. Uczeń na pewno nie będzie w stanie zrobić z ptasiego pióra takie do pisania.


___________________________________________________________________________________________

16. Jak działa magia?

Magia to energia, której pochodzenie nie jest znane. Wiele osób ma swoje teorie i kłóci się między sobą, ale jedno jest pewne - wnika ona z otoczenia w nasze ciało i jeżeli mamy predyspozycje do jej używania to możemy ją skumulować i wypuścić w postaci zaklęcia. Nie jest ona stałą częścią naszego ciała, jedynie przez nie przepływa. Czarodzieje i czarownicy w przeciwieństwie do ludzi potrafią kumulować energię, ale nie potrafią jej użyć bez artefaktu (np. różdżka, bransoleta, pierścień) jak inne rasy. Do zaklęć potrzeba odpowiedniej inkantacji - większość ludzi musi ją wymówić, tylko nieliczni i potężni potrafią rzucać zaklęcia niewerbalnie.


___________________________________________________________________________________________

17. Jak porozumiewają się postacie z różnych krajów?

W uniwersum obowiązuje język wspólny, którego każdy musi się uczyć. Poza tym, który funkcjonuje w państwie i używa się go na codzień, istnieje też język urzędowy, potocznie zwany "wspólnym" - uczą go już od przedszkola i jego nieznajomość jest wręcz niemożliwa, bo w wielu miejscach (typu urzędy, masowe imprezy, na których pojawiają się gwiazdy), a także w filmach i serialach jest on powszechnie stosowany (zero problemów z dubbingiem). W Akademii obowiązuje właśnie język wspólny.


___________________________________________________________________________________________

18. Jak wygląda sprawa z przeplataniem się ze sobą magii i techniki?

Magia działa swoje, a technika swoje, jednak już od jakiegoś czasu na rynku funkcjonują przedmioty, które mają w sobie magię. W czasach, gdy Akademia dopiero powstała w jej murach technologia nie miała prawa istnieć, bo magia ją zwyczajnie psuła, teraz jednak każdy przedmiot jest zaklęty by działał w każdych warunkach. I zawsze jest zasięg! A i tak Twoja sieć czasem go nie łapie... No, prawdziwa magia! Magiczne naprawy są możliwe i dużo tańsze, jednakże wielu ludzi przekonało się, że czasem ludzka ręka radzi sobie lepiej. Nie na wszystko wymyślono bezbłędne zaklęcia!


___________________________________________________________________________________________

19. Czy na weekendy można wracać do domu? Kiedy można?

Nie, akademia jest zamknięta i otwiera się tylko w dni wyjścia do miasteczka (jeden portal, ten w sali), na początek i koniec roku, święta i ferie (drugi portal, ten przy bramie)


___________________________________________________________________________________________

20. Anioły i demony - czym dokładnie są i jak się mają ich wzajemne relacje?

Anioły i demony nie mają nic wspólnego z religią i wcale nie są ze sobą pokłócone. To zwykłe rasy, które uznano za sługi boże i pomioty szatana, jednak żadna z tych ras nie jest związana z siłą wyższą. Ktoś kiedyś zobaczył ich, rozpowiedział plotę, zapisało się to w Biblii i ludzie w to wierzyli, ale powszechnie wiadomo, że to rasy jak każda inna.


___________________________________________________________________________________________

21. Czy poza szkołą można używać magii? Kiedy zaczynamy się jej uczyć?

Tak, można. Nauka magii zaczyna się już w przedszkolu, żeby dzieci, które zaczynają przejawiać skłonności do jej używania, nie były zagrożeniem dla siebie i innych. Później w szkołach podstawowych (mieszane - ludzie i nieludzie) dzieci potrafiące używać magii mają dodatkowy przedmiot "Kontrola magii i jej używanie". Niektóre rody ras takich jak syreny, sirin (i inne podobne) mają na własność talizmany dla dzieci wchodzących w okres, gdzie ich rasowe moce wymykają się spod kontroli, by nie zraniły nikogo przypadkiem lub pod wpływem emocji.


___________________________________________________________________________________________

22. Czy w uniwersum występują magiczne zwierzęta?

Tak, całkiem sporo - zwłaszcza podgatunków zwykłych zwierząt, które wcześniej widziane nie były.


___________________________________________________________________________________________

23. Religia

Aby móc powiedzieć coś o religii zacznijmy od początku.

1. Aktualna teoria o powstaniu świata mówi o wielkim wybuchu, który stworzył Ziemię.

2. Dzięki ewolucji (tak jak i w naszym świecie) powstał człowiek, który bez problemu zdominował planetę. Czy magia była na niej od samego początku? Owszem, jednak ludzie z początku byli całkowicie na nią odporni. Dopiero z czasem zaczęły pojawiać się "odmieńce" - magowie i czarodzieje, a ich obecność rozpoczęła polowania na czarownice jakie kojarzymy ze średniowiecza. Wszystkie inne rasy były bardzo nieliczne i odizolowane od ludzi - niczym osobne plemiona, które zaszywały się w odosobnionych miejscach, nie ufając ludziom i sobie nawzajem. Jednak im więcej było stworzeń na ziemi, tym trudniej było się przed sobą ukrywać. Zwierzołaki, by nie zostać zabitymi przez przerażonych ich dziwnym wyglądem zwykłych śmiertelników, zmuszone były maskować swoje dodatki, bardzo często korzystając z magicznej pomocy pozostałych. To samo dotyczyło wampirów, elfów, cadaverów... Sirin i syreny zaś w ogóle nie zbliżały się do siedlisk ludzkich. W skrócie można powiedzieć, że magia uciekała przed zwyczajną, brutalną siłą.
W tym czasie ludzie zaczęli wierzyć w Jezusa Chrystusa, a pozostałe rasy wyznawały własnych bogów. Po wielkiej wojnie, gdy zawarto sojusz i wszystko zaczęło zmierzać ku dobremu i się ujednolicać powstała nowa, prawdziwa religia. A przynajmniej wszyscy wierzą, że tak było - mówi się, że świat stworzył Dios, byt całkowicie magiczny i chaotyczny. Nie był ani dobry ani zły. Po prostu był. Wybuch, który nastąpił po uderzeniu meteorytu dosięgnął i go, wiążąc w sobie i łącząc z planetą. Od tamtej pory w ziemi płynęła ta niezidentyfikowana moc, która znajduje się w każdej istocie żywej - nie na stałe, bo jedynie przez nie przepływa, ale w ten sposób daje istnienie im i Mu. Dlatego też owa religia mówi, że wszystkie rasy są rodziną, choć wiele osób odrzuca ten punkt, uważając, że to nadinterpretacja. W naszym uniwersum wierzymy w Diosa - istotę w pełni magiczną, bez określonego wizerunku, choć kojarzoną z mężczyzną w sile wieku, o złotych oczach i długich, sięgających bioder białych włosach, które zawsze unosi niezidentyfkowany wietrzyk. W ręku dzierży sztylet o ostrzu czarnym niczym najciemniejsza noc w nieoświetlonym lesie, a do pasa ma przymocowaną lampę, która w założeniu ma przegnać z świata plugastwo. Oczywiście ludzie i tak uznali go za dobrego, a "plugastwo" (przedstawiane jako czarna, pokraczna istota o ośmiu kończynach, z głową kozy i stopami wyglądającymi jak ludzkie dłonie) za złe. Dodatkowo wielu wierzyło, że Balaanowie to dzieci Diosa, a Dautangi plugastwa.
Nadal obchodzone są święta chrześcijańskie, ale bardziej z przyzwyczajenia. Poza nimi obowiązują święta związane z wiarą w Niego. Oczywiście istnieją inne religie, można wierzyć w co się chce i nie wyznawać Diosa, bo jego istnienia teoretycznie nie da się udowodnić. Sprawa z wiarą jest taka sama jak w naszym świecie.


___________________________________________________________________________________________

24. Czarna magia w uniwersum - czy jest czymś złym?

Nie. Czarna magia to dziedzina magii i tyle. Wiele osób ją zgłębia i próbuje dzięki niej popchnąć jakieś sektory ku szybszemu postępowi, ale... No, idzie im mozolnie. Książki czarnomagiczne stoją w ogólnodostępnych działach, a niektóre szkoły specjalnie kształcą w tym kierunku. Lubisz pobawić się czymś innym niż zaklęcie leczące? No, może w "tej złej magii" (no cóż, nikt już tak nie mówi - jest to tak powszechne, że "czarna" to tylko kolor do odróżniania dwóch kontrastujących ze sobą magii) znajdziesz coś ciekawego! Więc jak boicie się, że ktoś Was przyłapie z księgą w ręce - luzik, to prawie jak transmutacja, po prostu się douczasz i nikogo to nie obejdzie.


___________________________________________________________________________________________

25. Jak wyglądają talizmany blokujące moce?

To zależy od gracza, mogą to być losowe przedmioty, ale najczęściej występują w formie jakiegoś naszyjnika bądź bransoletki - dość często jest to przedmiot od początku należący do postaci, jednak jest również możliwość by dostać od szkoły talizman z jej logiem.


___________________________________________________________________________________________

26. Da się w jakiś mistycznomagiczny i ciekawy sposób użyć piór anioła lub fragmentów ciał innych ras?

Raczej nie, bo anioły to powszechna rasa, więc ich pióra są jak kły wampira czy też sierść jakiegoś zwierzołaka lub krew cadavera. Coś zwykłego. Ale pióra anioła (i nie koniecznie pióra, bo mają też skrzydła z ognia, wody itp.) mogą służyć wzmocnieniu eliksirów leczących - oczywiście nie w stylu "eliksir na zadrapania nagle leczy raka", coś mniej spektakularnego. No i raczej są często w takich eliksirach stosowane. To samo dotyczy innych „rasowych składników” eliksirów – więc handlowanie kryształem z nogi onity nie ma sensu, bo nie różni się on niczym od tego, który wytwarza onita.


___________________________________________________________________________________________

27. W jakich czasach osadzona jest akcja?

W niedalekiej przyszłości. Trochę lepsza technologia, ale sam świat jest podobny do tego, który jest nam znany.


___________________________________________________________________________________________

28. Dlaczego wampiry są naturalnymi wrogami zwierzołaków?

Ogólnie wampiry nienawidzą zwierzołaków przez ich zwierzęce instynkty i to, że nie różnią się zbytnio od ludzi. Zatargi między nimi trwały na długo przed wielką wojną, jeszcze wtedy, gdy rasy się ukrywały, bo zwierzołaków rodziło się więcej i zdawało się, że niewielkie wspólnoty, które się tworzyły, były przez nie dominowane, a dla wampirów ta rasa była jedynie pokarmem. Uważali się za lepszych i nie raz zabijali zwierzołaki dla samego jedzenia, a gdy ktoś postanowił zmienić jednego z nich w wampira, kończyło się to publiczną i brutalną śmiercią przemienionego – najczęściej przez zagłodzenie. Zwierzołaki również nie pozostawały dłużne wampirom i urządzały na nie polowania, wbijając na pal głowy wampirów by odstraszać je od swoich wiosek. Aktualnie aż takich zatargów nie ma, jednak niechęć pozostała z tym, że utrwalona w nieco inny sposób. Wampiry uważają się po prostu za lepsze, a zwierzołaki patrzą na wampiry jak na zbyt pewnych siebie buców – nowe pokolenia nie czują nienawiści, no chyba, że tak zostali wychowani, jednak wśród wampirów bardziej da się wyczuć tę niechęć, bo niektórzy przedstawicie tej rasy pamiętają tamte czasy.


___________________________________________________________________________________________

29. Relacje wampirów i wilkołaków

W naszym uniwersum nie ma czegoś takiego jak nienawiść między wampirami i wilkołakami (jak to jest przyjęte w wielu uniwersach), a jedynie niechęć wampiry – zwierzołaki (wyjaśniona w punkcie 28). Między wilkołakami a wampirami większych wojen nie było, bo na co dzień wilkołaki wyglądają jak normalni ludzie, a jedynie podczas pełni stają się krwiożerczymi bestiami. W związku z tym wampiry i wilkołaki potrafiły na czas własnych konfliktów łączyć siły, bo razem stanowili naprawdę silną armię. Nie są też oczywiście jakimiś wielkimi sojusznikami, jednak na pewno brak między nimi wrogości. Niektóre wampiry uważają je oczywiście za ten sam sort co zwierzołaki, ale to już sprawa indywidualna.


___________________________________________________________________________________________

30. Czy jak chcę pobić się z kimś, kto nie ma uzupełnionej statystyki, to traktuje jakby miał w nich zero?

Nie, w takim przypadku najlepiej poinformować tę osobę, że nie ma wpisanych statystyk oraz poczekać aż je doda lub uzgodnić z nią co dalej w wiadomości prywatnej.


___________________________________________________________________________________________

31. Czy śmierć postaci podczas eventu, a następnie zrobienie na jej miejsce nowej, brane jest pod uwagę jako normalne zamiana?

Zależy jakiego eventu. Jeżeli Twoja postać zginie podczas eventu z możliwością śmierci (ale będzie to wynik rolla i MG tak zadecyduje) to wtedy nie jest to podmiana, ale jeżeli sam stwierdzisz "zabiję moją postać" to to podlega pod podmianę. W wątkach i eventach bez możliwości śmierci postaci to nadal jest podmiana. W skrócie - jedynie w przypadku, gdy my zabijemy Ci postać dostajesz rekompensatę w postaci możliwości stworzenia nowej poza limitem.


___________________________________________________________________________________________

32. Kiedy przychodzi poczta i jak się ją otrzymuje?

Poczta przychodzi raz w miesiącu i można ją odebrać u opiekuna domu (nie trzeba mieć do tego wątku z NPC). Poza tym jest dodatkowa dostawa poczty (bo ta zbierana jest w atrapie szkoły w naszym świecie) przed świętami, wakacjami i feriami.


___________________________________________________________________________________________

33. Jak to jest z wydarzeniami z naszego świata? Obie Wojny Światowe i inne takie

Każde wydarzenie z naszego świata miało miejsce w uniwersum i rasy brały w nich udział – nie zawsze jawnie, ale brały. To samo dotyczy filmów, miłosnych wzlotów i upadków naszych ulubionych aktorów – dosłownie wszystkiego.


___________________________________________________________________________________________

34. Czy ciała magów są jakoś bardziej uodpornione na tworzone przez nich żywioły?

Na żywioły nie są odporni - mogą jedynie mieć zwiększoną wytrzymałość na wysokie/niskie (w zależności od tego o jaki żywioł chodzi) temperatury. Jednak jeżeli mag ognia stworzy kulę płomieni i upuści ją sobie na stopę, to jego obrażenia będą takie same jak każdej innej istoty. Tak samo mag wody może się utopić, a mag powietrza udusić.


___________________________________________________________________________________________

35. Placówka znajduje się w innym wymiarze, poza czasem i przestrzenią - co to znaczy?

Czy to znaczy, że mogą w niej być osoby z przeszłości, które zachowały młodość? Dla przykładu - czy osoba urodzona w 1954 może mieć w szkole 18 lat? Nie i nie - portal do szkoły jest otwarty w konkretnych ramach czasowych, a nie da się do niej dostać zwykłą teleportacją, czy jakimkolwiek innym sposobem, co oznacza, że przechodząc przez przejście w 1954 roku, owa osoba przeszłaby z innymi uczniami... w 1954 roku. Brak czasu i przestrzeni się zgadza, ale dotyczy tylko wymiaru - nie ma tu jako takich pór roku, pogoda jest "generowana"  zaklęciami, to samo z dniem i nocą. Do tego nikt w placówce się nie starzeje - będąc w szkole proces się zatrzymuje i "nadrabia" przy przechodzeniu przez portal (wizyty w miasteczku, wakacje, przerwy świąteczne).


___________________________________________________________________________________________

36. Karta postaci - jak wrzucić, czy można ozdobić/przerobić

a. Czy jest szansa opisać wygląd w karcie postaci po swojemu, czy koniecznie musi być wypunktowane według schematu? b. Można dać kartę w linku do dokumentu Google, albo justpastit? c. Kiedy karta zostanie sprawdzona? d. Czy można dzielić tekst i używać ozdobników? e. Czy wrzucać kartę od razu na kanał, czy najpierw wysyłać na priv?  ___________________________________________________________________________________________ a. Tak, karta postaci musi koniecznie wypełniona według schematu - jest to nawet zaznaczone w przypiętej na kanale wiadomości. Nie jest to wymagane dlatego, żeby uprzykrzyć życie graczom i stłamsić ich literacką kreatywność, a dlatego że dzięki temu cała karta jest bardziej przejrzysta i łatwiej znaleźć potrzebne informacje. b. KP musi być wrzucone bezpośrednio na kanał #karty-postaci - wygodniej trzymać wszystko w jednym miejscu, co jest szczególnie pomocne gdy w grę wchodzi poszukiwanie jakiejś informacji. Dodatkowo ułatwia to administracji sprawdzanie daty wprowadzania poprawek. c. Karta zostanie zatwierdzona, kiedy administracja będzie miała czas. Administracja ma 48h na sprawdzenie kart, więc - o ile nie zostaniesz o tym powiadomiony/a w wiadomości prywatnej - możesz spodziewać się akceptacji w ciągu dwóch dni. d. Odpowiedź brzmi - wszystko w granicach rozsądku. Nie tylko nie zniechęcamy, ale także zachęcamy do dzielenia tekstu - spacje, entery, przecinki stoją przed Wami otworem. Pogrubienie, podkreślenie tekstu, kursywa, czy emotki - to też jest mile widziane. Jednak używanie specjalnych czcionek, których w większości nie można odtwarzać z urządzeń mobilnych, tabelek, odbieganie od wzoru - dla takich rzeczy administracja bywa mniej łaskawa. e. Karty można wrzucać od razu na kanał - ewentualne poprawki administracja wyśle w wiadomości prywatnej.


___________________________________________________________________________________________

37. Czy postać (uczeń/nauczyciel/pracownik) musi być nowa w szkole?

Nie, nie musi.


___________________________________________________________________________________________

Pytania:

0. Opis uniwersum

1. Gdzie znajduje się szkoła?

2. Gdzie znajduje się portal prowadzący do szkoły?

3. Ile portali prowadzi do wyjścia ze szkoły?

4. Skoro są trzy wejścia to dlaczego są dwa wyjścia?

5. Jak duże tereny zajmuje szkoła?

6. Czy można spaść z klifu?

7. Czy w szkole można zdjąć amulet? Samemu lub pod opieką nauczyciela?

8. Ile trwają lekcje?

9. Czy jak wejdę na lekcję i zniknę, bo musiałem gdzieś pójść to czeka mnie jakaś kara?

10. Czy moja postać może zostać ukarana za nieobecność na lekcjach?

11. Jak wyglądają relacje ludzie – nieludzie?

12. Jak wygląda rozkład populacji?

13. Czy mieszańcy są rzadkością?

14. Czy w świecie istnieje coś takiego jak rasizm, dręczenie innych ras/krzyżówek?

15. Czy za pomocą magii mogę wyczarować sobie jedzenie, zeszyt lub pieniądze?

16. Jak działa magia?

17. Jak porozumiewają się postacie z różnych krajów?

18. Jak wygląda sprawa z przeplataniem się ze sobą magii i techniki?

19. Czy na weekendy można wracać do domu? Kiedy można?

20. Anioły i demony - czym dokładnie są i jak się mają ich wzajemne relacje?

21. Czy poza szkołą można używać magii? Kiedy zaczynamy się jej uczyć?

22. Czy w uniwersum występują magiczne zwierzęta?

23. Religia

24. Czarna magia w uniwersum - czy jest czymś złym?

25. Jak wyglądają talizmany blokujące moce?

26. Da się w jakiś mistycznomagiczny i ciekawy sposób użyć piór anioła lub fragmentów ciał innych ras?

27. W jakich czasach osadzona jest akcja?

28. Dlaczego wampiry są naturalnymi wrogami zwierzołaków?

29. Relacje wampirów i wilkołaków

30. Czy jak chcę pobić się z kimś, kto nie ma uzupełnionej statystyki, to traktuje jakby miał w nich zero?

31. Czy śmierć postaci podczas eventu, a następnie zrobienie na jej miejsce nowej, brane jest pod uwagę jako normalne zamiana?

32. Kiedy przychodzi poczta i jak się ją otrzymuje?

33. Jak to jest z wydarzeniami z naszego świata? Obie Wojny Światowe i inne takie

34. Czy ciała magów są jakoś bardziej uodpornione na tworzone przez nich żywioły?

35. Placówka znajduje się w innym wymiarze, poza czasem i przestrzenią - co to znaczy?

36. Karta postaci - jak wrzucić, czy można ozdobić/przerobić

37. Czy postać (uczeń/nauczyciel/pracownik) musi być nowa w szkole?

Akademia Fidarossa znajduje się na górze - największym i najszerszym miejscu własnej wyspy. Poza ogromnym zamkiem znajdzuje się tam wiele terenów zielonych - las, zbocza, boiska, jaskinie... Ceglany zamek ma kilka wież oraz trzy piętra. Jest masywny, ale w jego zdobieniach widać pewną delikatność, która przyciąga jak magnez. Jakby w wyrytych napisach tkwiła magia, nie pozwalająca nie zachwycać się nad tym miejscem.


Dzisiaj mamy: Friday 03.05.2024