O rasach


Ludzie oraz istoty magiczne (nazywane później RASY) żyją w zgodzie. Zdarzają się kraje, które nie tolerują danej rasy, w których jest przewaga jednej, ale większość to misz-masz. Z miastami jest podobnie. Czasami pojawiają się konflikty, jak w każdym społeczeństwie, ale raczej na świecie panuje pokój i ogólnie pojęta tolerancja. Ponad 55% populacji świata stanowią ludzie, reszta to przedstawiciele innych ras i mieszańcy. Krzyżówki międzyrasowe są dość powszechne, zwłaszcza człowiek x inna rasa. Najpopularniejsze są 50/50, jednak wielorasowość w ostatnich czasach stała się czymś codziennym.



Driady



WYGLĄD:
- niezbyt wysokie,
- kolor skóry jest zależny (jeśli spędzają czas pośród drzew, ich skóra ma lekko zielony odcień. Im dłużej są z dala od nich, tym skóra staje się bardziej ludzka),
- oczy i włosy w kolorze zielonym lub w odcieniu roślin i ich kwiatów, w których okolicy się urodziły,
- ich uszy są zaostrzone,
- ich ciała w pewnym sensie są roślinami (np. z włosów wyrastają kwiaty, albo na ramionach pojawiają się malutkie listki, itp.).


CECHY SZCZEGÓLNE:
- nie lubią klątw i zaklętych przedmiotów, ponieważ to jest sprzeczne z naturą. No chyba, że jest to zaklęta moc natury, tu robią wyjątek, ponieważ dla nich moc natury jest święta,
- dzięki temu, że ich ciała pokrywają rośliny mogą przeżyć tydzień bez jedzenia – dzieje się tak za sprawą fotosyntezy przeprowadzanej w ich ciałach,
- dożywają nawet 1 500 lat, a „umierając” zamieniają się w roślinę, która powiększa las.


JEDZENIE:
- żywią się roślinami, nie chcą zabijać zwierząt.


UMIEJĘTNOŚCI:
- bardzo zwinne,
- mają naturalne predyspozycje do posługiwania się magią,
- proces fotosyntezy odbywa się u nich przez cały dzień, lecz jeżeli chcą go przyspieszyć to mogą zacząć medytować/słuchać piosenki/pisać - w skrócie wykonywać czynności, które je uspokajają i odcinają od świata.


MAGIA:
- dzięki połączeniu z roślinnością, ich śpiew przyśpiesza wzrost roślin,
- ich główną mocą jest moc ziemi bądź roślin (albo stawiają ściany z ziemi bądź kamienia, albo ściany z roślin, taka różnica) jednak potrafią się również posługiwać innymi rodzajami magii, dwie pierwsze jednak przychodzą im z naturalną łatwością.

___________________________________________________________________________________________

Elfy

Ahari (Elfy Podziemi)

WYGLĄD:
- zaostrzone uszy,
- głowa przypomina głowę łysego psa,
- zaostrzone zęby,
- ziemista cera,
- dość długie ramiona w porównaniu do innych ras, do tego bardzo silne,
- oczy mają poziomą źrenicę.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich potomkowie z ludźmi to niezwykle piękne istoty, uważane za najpiękniejsze na świecie,
- bezrozumne,
- żyją w jaskiniach, najczęściej z dala od siedlisk ludzkich.

JEDZENIE:
- jedzą tylko i wyłącznie mięso.

UMIEJĘTNOŚCI:
- widzą w ciemności,
- mają możliwość akomodacji źrenicy do otoczenia,
- niesamowicie szybkie i zwinne,
- potrafią nieźle miotać (kamieniami i ludźmi).

MAGIA:
- kontrolują naturę,
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii, jednak nie potrafią używać zaklęć, ich magia to żywa energia i emocje.

~~~~~~~~~~

Rahai (Elfy Powierzchni):
WYGLĄD:
- zaostrzone uszy,
- kolor skóry odpowiada miejscu, w którym żyją, ale zawsze jest z „ludzkiej” palety (jak mieszkają w lesie, górach to jasna, jak na pustyni to ciemniejsza),
- oczy mają kolory w ludzkich barwach.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- żyją w zgodzie z naturą,
- długowieczność.

JEDZENIE:
- żywią się darami natury – owocami, które opadły z drzewa, naturalnie zmarłych zwierząt.

UMIEJĘTNOŚCI:
- widzą w ciemności,
- mają możliwość akomodacji źrenicy do otoczenia,
- potrafią poruszać się bezszelestnie po lesie,
- mają niesamowitą zdolność trafiania do celu, nawet ruchomego,
- szybkie,
- za pomocą tonu swojego głosu potrafią „rozmawiać” ze zwierzętami – uspokajać je, przeganiać, wołać.Wygląd:

MAGIA
- kontrolują naturę w pewien sposób, jednak nie tak dobrze jak driady,
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.

___________________________________________________________________________________________

Wampiry Krwi

WYGLĄD:
- oczy w kolorze czerwonym,
- lekko spiczaste uszy,
- kolor skóry w jasnych odcieniach z ludzkiej palety,
- włosy w ludzkich kolorach,
- zaostrzone i dłuższe niż u ludzi kły.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- wrażliwe na promieniowanie UV, aby móc chodzić po słońcu muszą używać filtrów UV bądź ubierać się tak, aby słońce nie parzyło ich skóry – przebywanie na słońcu bez ochrony skutkuje poparzeniami,
- odporne na ludzkie choroby, ale podatne na magiczne,
- wampiry przemienione czują silna więź ze swoim stwórca zaraz po przemianie, ale słabnie ona z każdym dniem, muszą wtedy przyjmować dawki jego krwi bo inaczej nie czują się nasycone.
Efekt zanika w ciągu tygodnia do maksymalnie miesiąca i po jego ustaniu taki przemieniony wampir jest wolny.

JEDZENIE:
- żywią się krwią bądź stworzonym dla niej zamiennikiem – plazmowymi owocami,
- podczas żywienia się kimś z kim łączy ich bliższa więź odczuwają sporą przyjemność, tak jak ich "ofiary",
- mogą jeść normalne jedzenie, ale w żaden sposób nie karmi ono ich głodu,
- na głodzie robią się niezwykle silne i agresywne, skłonne do zaatakowania kogoś by tylko się posilić,
- ugryzienie nie równa się przemienieniu, żeby doszło do procesu przemiany, to po ugryzieniu ofiara musiałaby napić się krwi wampira. Bez tego, ugryzienie pozostaje tylko ugryzieniem.
UMIEJĘTNOŚCI:
- jedne są silniejsze, zwinniejsze i szybsze od ludzi,
- inne mają zdolności parapsychiczne (telepatia, telekineza i inne),
- są długowieczne – przemienieni pozostają w wieku z przed ugryzienia, a zrodzeni przestają się starzeć w różnych momentach życia, jest to uwarunkowane genetycznie.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.

Syreni i Trytoni

WYGLĄD:
- oczy mogą mieć dowolny kolor,
- włosy mogą mieć dowolny kolor,
- skóra ma delikatne zabarwienie lub przebarwienia w kolorach zielonym, szarym lub niebieskim,
- uszy jak u ludzi,
- syreny posiadają łuski na piersiach, jedne więcej, inne mniej, ale zawsze jakieś są; odkrywają się, gdy syrena karmi młode.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- nie potrafią żyć bez wody, na lądzie muszą się regularnie nawadniać,
- w normalnej postaci posiadają ogon, skrzela, błonę między palcami,
- by zmienić ogon na nogi potrzebują talizmanów. . Jedynie najpotężniejsi reprezentanci rasy są w stanie utrzymać drugą formę samodzielnie, bez pomocy talizmanów, przez dłuższy czas.

JEDZENIE:
- najczęściej żywią się wszelkimi morskimi stworzeniami, ale nie stronią od zwykłych dań.

UMIEJĘTNOŚCI:
- obie płcie posiadają niesamowicie hipnotyzujący głos, który w szkole blokowany jest specjalnym medalionem/bransoletą z zaklęciem runicznym (dostają je gdy przekraczają bramę akademii)
- niesamowicie szybkie w wodzie, na lądzie bywa różnie.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH GŁOS.

___________________________________________________________________________________________

Magowie

WYGLĄD:
- oczy, włosy, kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ściśle związani z miejscem narodzin warunkującym źródło ich mocy (np. urodzony nad morzem – mag wody, urodzony na pustyni – mag ziemi/piasku),
- żyją nawet do 30 000 lat, ale w końcu umierają,
- wielu z nich ma potrzebę kolekcjonowania czegoś – ksiąg, zwojów, a nawet i znaczków,
- może i nie są odporni na własny żywioł, ale mogą mieć większą tolerancję na temperatury mu odpowiadające.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI/MAGIA:
- niesamowicie dobrze władają magią i potrafią poszerzać swoje zasoby magiczne, by móc opanowywać coraz to potężniejsze zaklęcia.

Czarodzieje i Czarownicy

b>WYGLĄD:
- oczy, włosy, kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- swoją moc czerpią ze specjalnych artefaktów (przedmiotów magicznych, w które ktoś zaklął część własnej lub cudzej magii),
- czarownika od człowieka odróżna to, że w przeciwieństwie do niego jest w stanie być "przewodnikiem" dla magii, potrafi wchłonąć ją w swoje ciało jak każda istota magiczna, ale nie jest w stanie jej "wypuścić" - do tego potrzebuje artefaktów,
- zależnie od natury artefaktu taki śmiertelnik staje się albo sługą białej magii – czarodziejem, albo czarnej – czarownikiem,
- artefakty nie są czymś powszechnym, najczęściej są przekazywane w rodzinie lub między mistrzem a uczniem.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- brak.

MAGIA:
- rodzą się bez predyspozycji do używania magii.

___________________________________________________________________________________________

Zwierzołaki i Wilkołaki

Kotołaki
WYGLĄD:
- oczy - w ludzkich kolorach, ewentualnie żółte,
- włosy - w ludzkich kolorach lub w kolorze sierści,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- uszy – ludzkie lub kocie,
- nos – ludzki lub koci, może mieć ciemną plamkę na czubku,
- zęby – ludzkie lub z delikatnie zaostrzonymi kłami,
- mogą posiadać długie, ostre niczym druciki wąsy, które pomagają im w utrzymaniu równowagi oraz orientacji w przestrzeni,
- na całym ciele mogą występować kępki futra, uwarunkowane genetycznie, część może być „porośnięta” w całości,
- mogą posiadać ogon (w komplecie z kocimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mogą wysuwać pazury by kogoś podrapać,
- niezbyt lubią wodę, jednak lubią być czyste,
- wielu z nich lubi wygrzewać się na słońcu.
JEDZENIE:
- ich dieta bazuje na mięsie, wodzie oraz mleku, jednak większość cierpi na nietolerancję laktozy, choć nie gardzą innym jedzeniem (aż tak bardzo).

UMIEJĘTNOŚCI:
- zwinne,
- szybkie,
- mają niesamowitą koordynację ruchową,
- dobrze widzą w nocy,
- potrafią daleko skakać, używając ogona.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Psołaki
WYGLĄD:
- oczy – ludzka paleta barw,
- włosy – ludzka paleta barw lub w kolorze sierści,
- nos – ludzki lub psi,
- uszy – ludzkie lub psie,
- lekko zaostrzone kły,
- mogą posiadać ogon (w komplecie z psimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mogą wysuwać pazury,
- całe ciało jest bardzo unerwione, więc dotyk na plechach czują tak jak na dłoniach,

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- mają wyczulony słuch oraz węch,
- dobrze widzą w nocy.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.


~~~~~~~~~~

Sowołaki
WYGLĄD:
- oczy w kolorach ludzkich,
- włosy w kolorach ludzkich lub piór, mogą wyrastać z nich pióra,
- mogą posiadać „malunki” na twarzy,
- nos ludzki lub zaostrzony jak u ptaka, ewentualnie sam dziób zamiast nosa i ust,
- uszy ludzkie,
- po zewnętrznej stronie ich rąk, od nadgarstka do połowy ramienia, wyrastają im pióra, które u dorosłych są na tyle duże, że można pomylić je ze skrzydłami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- paznokcie wysuwają się, tworzą bardzo mocne i ostre szpony, grubsze niż u psa,
- mają słaby wzrok w dzień, jednak w nocy się wyostrza, są dalekowidzami, ale rekompensuje im to doskonały słuch.

JEDZENIE:
- mięsożerne, ich ulubiona przekąska to owady.

UMIEJĘTNOŚCI:
- bardzo dobry wzrok w nocy,
- doskonały słuch,
- większy kąt obrotu głową niż u innych ras.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Żabołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach, ewentualnie zielone,
- oczy w ludzkich kolorach, lekko wyłupiaste,
- raczej niskie,
- długie nogi,
- skóra cienka, podatna na rany, w ludzkich kolorach, ale zdarza się i zielonkawa,
- ich język potrafi osiągnąć od 1/3 do 1/2 długości ich ciała,
- bardzo rozpięte palce z widocznie większymi opuszkami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- w kontakcie z wodą między palcami pojawia się błona,
- ciało chłodniejsze niż innych stworzeń,
- głos donośniejszy niż innych stworzeń,
- nigdy nie mają jednego dziecka, a całe „stado”.

JEDZENIE:
- ludzkie, choć mają słabość do owadów.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybko pływają,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Motylołaki
WYGLĄD:
- włosy w dowolnym kolorze,
- oczy w dowolnym kolorze,
- uszy ludzkie,
- nosy ludzkie,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- posiadają skrzydła - duże, delikatne, kolorowe; ćmy jako jedyne mają skrzydła w odcieniach szarości,
- posiadają cienkie, sterczące z czubka głowy czułki

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają bardzo delikatną i wrażliwą skórę,
- w dzieciństwie zazwyczaj są brzydkie, by w okresie dorastania wypięknieć.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI
- zwinne,
- gibkie.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Wężołaki
WYGLĄD:
- włosy – w kolorze łusek,
- oczy – ludzie kolory, ewentualnie żółte,
- nos – brak,
- uszy – ludzkie lub „wężowe”, czyli dziurki ochraniane łuskami,
- kolor skóry – ludzka paleta barw z różnym nasileniem łusek na ciele,
- długie nogi i ręce.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich ciało jest chłodniejsze niż innych,
- mają giętkie kości.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- giętkie,
- szybkie,
- silniejsze od ludzi.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Świniołaki
WYGLĄD:
- włosy – rzadkie u dużych osobników, ale dziki czy świnki morskie mogą mieć bardzo gęste, kolory zależne od sierści, ewentualnie naturalne ludzkie,
- oczy – w kolorach z ludzkiej palety,
- nos – ludzki lub spłaszczony jak u świnki,
- uszy – ludzkie lub świńskie,
- pulchne policzki,
- z reguły dość tęgie, ale to zależy od rasy świnki.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają dość twardą skórę.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- jak się zaprą to nie ruszysz,
- mają dobry węch.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Lisołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach bądź zbliżonych do lisich,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos ludzki lub lisi, czasem posiadają plamkę na czubku,
- uszy ludzkie lub lisie,
- zęby ludzkie lub delikatnie wydłużone kły,
- mogą mieć ogon (w komplecie z lisimi uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają bardzo puszyste ogony, a co za tym idzie, robią one za dobre kocyki,
- bardzo podatne na choroby (w tym wściekliznę), więc muszą się często szczepić.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- zwinne,
- szybkie,
- widzą w ciemności,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Myszołaki
WYGLĄD:
- oczy – w ludzkich kolorach,
- włosy – w ludzkich kolorach lub jak sierść,
- uszy – ludzkie lub mysie,
- nos – ludzki lub mysi,
- kolor skóry – ludzka paleta kolorów,
- drobne.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- odporne na choroby.

JEDZENIE:
- jak ludzie, ale mają słabość do sera.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybkie,
- widzą w ciemności.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Królikołaki
WYGLĄD:
- włosy – w kolorach ludzkich lub sierści,
- oczy – w kolorach ludzkich,
- nos – ludzki lub króliczy,
- uszy – ludzkie lub królicze,
- nogi krótkie i umięśnione,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- mają pucułowate policzki.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- szybko rosną im włosy na ciele,
- są bardzo płodne.

JEDZENIE:
- wegetarianie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- wysoko i daleko skaczą,
- szybkie,
- zwinne.

MAGI:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Koniołaki
WYGLĄD:
- włosy w kolorach ludzkich lub jak sierść, rosną też na szyi,
- oczy w kolorach ludzkich,
- uszy ludzkie lub końskie,
- nosy ludzkie lub spłaszczone z dużymi dziurkami,
- masywne nogi i szyja,
- kolor skóry – paleta ludzkich barw,
- duże penisy.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- posiadają silny instynkt macierzyński/ojcowski.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- szybkie,
- silne,
- potrafią daleko skakać.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Alpakołaki
WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach, ewentualnie jak wełna,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos ludzki lub wizualnie zbliżony do alpaczego,
- uszy ludzkie lub alapcze,
- kolor skóry – paleta barw ludzkich,
- długa szyja,
- mogą posiadać ogonki (w komplecie z uszami).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- wiecznie zarośnięte, dużo grubych włosów na ciele - twarz, szyja, dłonie (z palcami), dupa, brzuch (konieczna codzienna depilacja, jeśli chcą się ich pozbywać i nie chodzić “futrzaste”).

JEDZENIE:
- wegetarianie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- wytrzymałe,
- bardzo szybko odrasta im wełna.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

~~~~~~~~~~

Wilkołaki - NIE ZALICZAJĄ SIĘ DO ZWIERZOŁAKÓW PRZEZ TO, ŻE PODCZAS PEŁNI PRZEMIENIAJĄ SIĘ W WILCZĄ FORMĘ.
WYGLĄD:
- oczy w dowolnym, ludzkim kolorze + kolorach występujących u wilków (nierzadko występuje heterochromia),
- włosy w dowolnym, ludzkim kolorze + kolory umaszczenia wilków,
- cera w ludzkich odcieniach,
- u wilkołaków przemienionych, widoczna na ciele blizna/ślad po ugryzieniu,
- podczas przemiany, są krzyżówka człowieka i wilka - porośnięta sierścią postać stojąca na dwóch nogach, z wielkimi i ostrymi kłami oraz jarzącymi się oczami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- są dwa typy wilkołaków - te urodzone z likantropią i te nią zarażone (czyli przemienione przez ugryzienie). Oba typy jednak zbytnio się o siebie nie różnią, jeśli chodzi o zdolności i predyspozycje. Wyznają też zasadę stada - ciężko jest znaleźć wilkołaka-pustelnika. Mają ustaloną hierarchię, w której na czele watahy stoi alfa i to jego należy się słuchać.
- sierść jest zazwyczaj koloru włosów, oczy w wilkołaczej formie czasem zmieniają kolor,
- jak wilkołak się zdenerwuje to w ludzkiej formie jego oczy mogą stać się żółte,
- kiedy zbytnio się zdenerwują, może dojść do niechcianej przemiany, powodowanej przyspieszonym tętnem,
- przemiana następuje samoistnie podczas pełni - nie kontrolują jej, nie są tez w stanie okiełznać zewu krwi, który uaktywnia się w ich wilczej formie.

JEDZENIE:
- dieta wilkołaków jest zróżnicowana i przypominająca ludzka. Po przemianie czują za to silna potrzebę spożycia sporej porcji mięsa, czy nawet krwi. Jako ludzie jednak, mogą być nawet weganami.

UMIEJĘTNOŚCI:
- niezwykle silne, szybkie i wytrzymałe po przemianie,
- nawet w ludzkiej formie ich atrybuty fizyczne są lepsze, niż u człowieka, chociaż różnie się to rozkłada.

MAGIA:
- nie maja szczególnych predyspozycji do korzystania z magii.

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY Z ZAKLĘCIEM USPOKAJAJĄCYM.

___________________________________________________________________________________________

Anioły

WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach,
- oczy – dowolny kolor,
- nos, uszy – jak ludzie,
- posiadają skrzydła, które mogą chować – stworzone z piór, ale mogą też być, np. z ognia,
- kolor skóry – ludzka paleta barw.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich ciało zazwyczaj jest chłodne, mają większą wytrzymałość na ból niż większość ras,
- artefakty w ich rękach mają silną moc.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- latanie,
- kontrola nad światłem,
- potrafią wpływać na faunę i florę pozytywnie lub negatywnie.

MAGIA:
- mają niesamowicie wielkie predyspozycje do władania magią.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY STABILIZUJĄCE MAGIĘ I BLOKUJĄCE JEJ NADMIAR, NIE ZEZWALAJĄC NA POTĘŻNE ZAKLĘCIA.

>

___________________________________________________________________________________________

Demony

WYGLĄD:
Przeważnie upodabniają się do humanoidów!
- włosy – ludzka paleta barw, możliwe silniejsze nasycenie kolorów,
- oczy – dowolny kolor, czasem białka są czarne (do wyboru, nie zmieniają koloru), mogą u niektórych czasami świecić ale nigdy nie robią się czarne,
- uczy ludzkie lub spiczaste,
- kolor skóry - od odcieni szarości, przez czerwienie, w końcu normalne, ludzkie odcienie,
- skórzane skrzydła i rogi, które mogą chować,
- czasem ogony, również z możliwością ukrycia.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- długowieczne.

JEDZENIE:
- mogą jeść to co ludzie, ale do życia potrzebują zgodnie z podgatunkiem:

~inkub/sukkub~
- energia seksualna.

~shapeshifter~
- tkanka ludzka lub zwierzęca pobierana z powietrza - coś jak łuszczący się naskórek. Na jej podstawie mogą też nabyć nowy wygląd.

~bies~
- je jak normalny człowiek.

~somnum~
- strach.

~mortem~
- demony żywiące się strachem i śmiercią.

UMIEJĘTNOŚCI:
- bardziej wytrzymałe od ludzi,
- cechują się też wyostrzonym zmysłami.


Podgatunki

~inkub/sukkub~
- zazwyczaj nadzwyczaj atrakcyjne i pociągające, posiadają aurę, która mogą w pełni kontrolować. Działa podobnie do feromonów i pobudza libido osób w pobliżu.

~shapeshifter
- potrafi modyfikować swój wygląd oraz zmieniać płeć, są jednak osobniki potrafiące przybrać np. Tylko jeden z dwóch wizerunków (zazwyczaj zależy to od ich pozycji w hierarchii). Ich przemiany to nic miłego do oglądania, serio. Mogą przyjmować postać człowieka lub zwierzęcia.

~bies~
- dość nisko w hierarchii, te demony trudnią się głównie zawieraniem paktów ze śmiertelnymi, zazwyczaj oferując im różne dobra,
- człowiek zostaje związany paktem, a jego dusza po śmierci zasila demona, wiec ten staje się silniejszy i może zawierać bardziej potężne pakty, bo jego moc też z nią rośnie. Ale jest haczyk - demon nie może pomoc sobie.
- gdy nie zawierają długi czas paktów to słabną i upodabniają się do człowieka (nie mają wyostrzonych zmysłów, ich zdolności są tłumione).

~somnum~
- demony atakujące swoje ofiary w śnie, podszeptujące koszmary, żywiące się strachem. Potrafią dowolnie manipulować wyobraźnia swojej ofiary.

~mortem~
- podobno najpaskudniejszy z gatunków, najmniej ucywilizowany i zdecydowanie wola towarzystwo innych ze swojej rasy, niż kogokolwiek innego. Jeśli mama kiedyś straszyła cię strasznym demonem zajadającym dusze, to chodziło właśnie o niego.

MAGIA:
- większość z nich posiada predyspozycje magiczne.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH MOCE – KOSZMARY NIE MOGĄ BYĆ ZBYT STRASZNE, MORTEM NIE MOGĄ ZABIERAĆ ENERGII ŻYCIOWEJ INNYCH, BIES NIE MOŻE ZAWRZEĆ PAKTU.

___________________________________________________________________________________________

Smoki

10. Smoki

WYGLĄD:
- oczy lekko ukośne, dowolne kolory źrenic i białek, źrenice jak u kota,
- włosy w kolorze łusek/piór,
- nos, zęby – ludzkie,
- kolor skóry – ludzka paleta barw.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- w swojej prawdziwej postaci przybierają formę wielkich, skrzydlatych jaszczurów pokrytych łuskami lub piórami, wyjątkiem są chińskie smoki, które nie mają skrzydeł, a latają dzięki magii, która jest ich "naturą",
- chińskie smoki to rzadkość, więc nie będą akceptowane w hurtowych ilościach,
- potrafią dostosować temperaturę swojego ciała do otoczenia,
- mogą dożyć nawet tysiąca lat.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- w smoczej formie potrafią latać i ziać ogniem/błyskawicami/plazmą/lodem/kwasem/inne, mogą też pokryć całe ciało owym smoczym oddechem POSIADAJĄ MOŻLIWOŚĆ UŻYWANIA TYLKO JEDNEGO ELEMENTU, jedynie chińskie smoki jako oddech wykorzystują magię, gdyż nie posiadają konkretnego elementu - nie mogą jednak za jego pomocą używać zaklęć, jest to sama energia, którą mogą - o ile są wystarczająco silne i wyćwiczone - zamienić w żywioł,
- w ludzkiej postaci potrafią władać magią na poziomie czarodziejów i czarowników, ale nie potrzebują do tego artefaktów, ich ludzka powłoka ich ogranicza,
- niektóre smoki opanowały sztukę kamuflażu.

MAGIA:
- mają predyspozycje do używania magii, jednak tylko w ludzkiej postaci, jako smok używają „smoczego oddechu”.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE SMOCZĄ MAGIĘ ORAZ BLOKUJĄCE PRZEMIANĘ.

___________________________________________________________________________________________

Krasnoludy

WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach,
- oczy w ludzkich kolorach,
- nos, uszy jak u ludzi,
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- niżsi, krępi, szersi w barkach od większości ludzi,
- brodaci, ogólnie owłosieni, nieco szorstcy.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- rudy krasnolud to rzadki i szanowany krasnolud,
- dużo mniej kobiet w rasie, więc są bardziej szanowane,
- mają głowę do picia mocniejszą niż inne rasy,
- rasa związana i kojarzona z obróbką drewna, kamienia, żelaza i bardziej zaawansowanych metali,
- mistrzowie kowalstwa i run,
- żyją nawet 300 lat.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- silniejsze i bardziej wytrzymałe od przeciętnych ludzi,
- szybsze i lepsze rozumienie run,
- zdaje się, że we krwi mają swój fach.

MAGIA:
- brak predyspozycji do używania magii.

___________________________________________________________________________________________

Telekinetycy

WYGLĄD:
- oczy – jedyny rzecz odróżniająca ich wyglądem od ludzi - zawsze są lodowo-błękitne,
- włosy – ludzkie,
- nos, usta, uszy – ludzkie,
- kolor skóry - ludzki,

CECHY SZCZEGÓLNE:
- telekinetycy nie są długowieczni - średnia ich życie dobiega koło sześćdziesiątki, rzadkimi są przypadki, gdzie dożywają późnej starości,
- zdolności wywołują często ból głowy (szczególnie podnoszenie dużych i ciężkich przedmiotów), dlatego większość ma przy sobie tabletki, by go uśmierzyć.

JEDZENIE:
- jak ludzie

UMIEJĘTNOŚCI:
- moc telekinetyków jest bardzo inddywidualna. Każdy z nich rodzi się z innymi predyspozycjami i stopniem kontrolowania swojej mocy. Niektórzy od małego nie mają problemu, by podnieść ogromny obiekt, a inni cały czas muszą się pilnować, by przedmioty wokół nich nie zaczynały się niespodziewanie unosić. Jednak wszyscy telekinetycy mają - jak sama nazwa wskazuje - telekinezę i zdolność tworzenia pól siłowych. Wyczuwają również przedmioty wokół nich, dlatego słabo radzący sobie z mocą nie lubią jak w ich otoczeniu jest wiele przedmiotów.

MAGIA:
- poza własnymi umiejętnościami nie posiadają predyspozycji do magii, bądź jest ona bardzo znikoma.

___________________________________________________________________________________________

Banshee

WYGLĄD:
- włosy w ludzkich kolorach,
- oczy w ludzkich kolorach,
- kolor skóry w ludzkich kolorach,
- uszy i uzębienie jak u człowieka.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- gdy aktywują swoją moc ich włosy przybierają kolor od jasnego blondu przez biel po szarości, a oczy zaczynają świecić na biało, całą sylwetkę owiewa wietrzyk złożony z dusz, którym przepowiedziały śmierć, szarpiących ich ubraniami,
- im silniejszy wietrzyk tym potężniejsza banshee,
- ich córki nie zawsze rodzą się banshee, czasami wdają się w ojców i to ich rasę przejmują, jednak córka takiej kobiety wciąż może przekazać moc banshee swojej córce (moc może przeskoczyć nawet kilka pokoleń), za to nigdy nie rodzi się męska banshee.

JEDZENIE:
- jedzą jak ludzie, nie mają żadnej specjalnej diety.

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafią za pomocą swojego zawodzenia ogłuszyć przeciwnika, a nawet zmusić go do samobójstwa,
- za pomocą krzyku są w stanie wytworzyć falę dźwiękową, którą mogą kierować w dowolnym kierunku.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE DZIAŁANIE ICH KRZYKU.

___________________________________________________________________________________________

Vitalici (wampiry energetycze)

WYGLĄD:
- oczy w kolorze bladoniebieskim, podczas posiłku źrenice przybierają koci kształt,
- włosy w ludzkiej palcie kolorów,
- kolor skóry w ludzkiej palecie barw,
- uszy zwyczajne bądź lekko zaostrzone,
- zęby ludzkie lub zaostrzone i lekko wydłużone kły.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich charakter jest zależny od przyjmowanych emocji.

JEDZENIE:
- emocje pozytywne (np. radość, szczęście, przyjaźń, miłość, dobro) – ofiara momentalnie popada w kontrastujący stan (radość – depresja), zaś wampir odczuwa daną emocję jako dwukrotnie silniejszą. Po posiłku stan ofiary się „zeruje” (nie ma radości, nie ma depresji) na jakiś czas, a wampir chodzi nabuzowany nią przez około 15-30 minut, aż jego ciało nie przetrawi dawki i pozwoli mu normalnie funkcjonować,
- emocje negatywne (np.: nienawiść, złośliwość, niechęć, lenistwo, obżarstwo) – ofiara momentalnie popada w kontrastujący stan (smutek - szczęście), zaś wampir odczuwa daną emocję jako dwukrotnie silniejszą. Po posiłku stan ofiary się „zeruje” (nie ma smutku, nie ma szczęścia) na jakiś czas, a wampir chodzi nabuzowany nią przez około 15-30 minut, aż jego ciało nie przetrawi dawki i pozwoli mu normalnie funkcjonować,
- pożywianie się emocją inną niż wybraną przy tworzeniu KP grozi poczwórnym odczuwaniem danej emocji (szczęście – euforia tak wielka, że rozsadza cię od środka, bo nie jesteś w stanie jej okazać przez co pojawiają się myśli samobójcze, bo nikt cię nie rozumie, smutek – depresja tak głęboka, że pojawiają się myśli samobójcze) oraz śmiercią postaci, gdy je przedawkuje.

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafią odczytywać aurę drugiej osoby, jeżeli choć trochę ją poznają oraz jak są wystarczająco blisko (trochę dalej niż na wyciągnięcie ręki),
- nieznacznie szybsze i silniejsze od ludzi.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami do używania magii.

___________________________________________________________________________________________

Sirin

WYGLĄD:
- oczy w kolorach ludzkich, ewentualnie żółte,
- włosy w kolorach ludzkich lub jak pióra,
- uszy ludzkie,
- nos ludzki, ostry jak dziób lub po prostu dziób (gdy łączy się z ustami),
- kolor skóry – ludzka paleta barw,
- tors wraz z głową jest ludzki,
- ręce przechodzą w skrzydła,
- od pasa w dół ptak.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- potrafią przyjmować całkowicie ludzką postać,
- w okresie godowym ich skrzek jest hipnotyzujący dla innych ras, dzięki czemu łatwiej im upolować prezent dla wybranki/wybranka.

JEDZENIE:
- dzikie sirin żywią się „człeczyzą”, ale do życia wystarcza im zwierzęce mięso,
- mogą jeść to samo co ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- swoim skrzekiem potrafią rozsadzić innym bębenki,
- potrafią latać w formie skrzydlastej,
- zwrotne,
- szybkie w powietrzu.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycją do używania magii.
OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH SKRZEK I GŁOS.

___________________________________________________________________________________________

Cadaver

WYGLĄD:
- oczy w dowolnym, ale jasnym kolorze,
- włosy jasne, zawsze w ludzkim kolorze,
- blada cera, jakby nigdy nie widzieli słońca,
- w okolicy oczu i w losowych miejscach na ciele widać białe żyłki, a gdy wejdą w pełny tryb to owe żyłki rozprzestrzeniają się, barwiąc delikatnie na fioletowo,

CECHY SZCZEGÓLNE:
- ich krew jest fioletowa,
- mają spowolniony puls, dlatego przez niektórych są nazywane „chodzącymi trupami”.

JEDZENIE:
- żywią się padliną,
- jeśli zbyt długo są na głodzie to wpadają w morderczy szał, z którego nie ma już powrotu,
- mogą bez problemu jeść inne rzeczy, ograniczając padlinę do 2 kg na miesiąc, aby móc funkcjonować w miarę normalnie,
- najlepiej sprawuje się "człeczyzna", jednak inne rodzaje truchła też w jakiś sposób zaspokajają ich głód.

UMIEJĘTNOŚCI:
- zwinne,
- dość wytrzymałe,
- w pełnej formie bardzo szybkie,
- potrafią wstrzymać oddech nawet na pół godziny.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do korzystania z magii.

___________________________________________________________________________________________

Onici

WYGLĄD:
- oczy koloru rdzawego bądź czerwonego,
- włosy – dowolny kolor,
- uszy lekko zaostrzone,
- nos ludzki,
- lekko zaostrzone siekacze i trzonowce,
- ręce (od dłoni do łokci) oraz nogi (od stóp do kolan) pokryte twardą, krystaliczną skórą w kolorze dowolnego kryształu (w kp zaznaczyć jakiego).

CECHY SZCZEGÓLNE:
- żyją przeważnie około 300 lat, ale zdarzają się osobniki nawet 400-letnie.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafią tworzyć, kształtować i pozyskiwać energię z kryształów,
- wyostrzone zmysły,
- mają dość mocne uderzenia i kopnięcia (twardy kryształ),
- wytwarzany na swoim ciele kryształ mogą modyfikować, ale jest to bardzo trudne i nie każdy potrafi to zrobić, dodatkowo gdy chcieliby się tej narośli pozbyć to byłoby to bolesne.

MAGIA:
- rodzą się z predyspozycjami magicznymi.

___________________________________________________________________________________________

Zrodzeni z Eteru (niegrywalni)

LWYGLĄD:
- oczy – dowolny kolor,
- włosy – dowolny kolor, o ile posiadają,
- nos, usta, uszy – ludzke, o ile posiadają,
- ciało zdaje się być zrobione z skondensowanej mgły, prochu i energii, wydaje się być przy tym kruche, lecz jest wręcz przeciwnie,
- kolor skóry – bladoniebieska, szara bądź czarna,
- ciała są popękane i często dymią.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- rodzą się z Eteru, nie mają rodziców,
- żyją 8-10 lat, z czego w wieku czterech są już w pełni dorośli,
- już za życia ich ciała ulegają procesowi rozkładu.

JEDZENIE:
- jak ludzie,
- wysysają życie z istoty żywych by spowolnić rozpad swojego ciała.

UMIEJĘTNOŚCI:
- są silniejsi i szybsi od ludzi,
- nawet przeciętny Zrodzony z Eteru zdaje się być inteligentniejszy od większości żywych istot,
- wyczuwają obecność żywych istot w otoczeniu.

MAGIA:
- mają predyspozycje do używania magii.

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY BLOKUJĄCE WYSYSANIE ŻYCIA Z INNYCH ISTOT.

___________________________________________________________________________________________

Empaci

WYGLĄD:
- włosy, oczy, nos, uszy, kolor skóry – wszystko jak u człowieka.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- mają nad innymi przewagę psychiczną, bo wiedzą co ktoś czuje.

JEDZENIE:
- jak ludzie.

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi odczytywać emocje innych,
- może wywoływać czyjeś wspomnienia i widzieć je,
- mogą śnić cudze sny,
- delikatną sugestią mogą zmieniać czyjeś emocje – o ile taka osoba sama tego chce; dodatkowo jest to bardzo trudne.

MAGIA:
- mają znikome predyspozycje do używania magii.

___________________________________________________________________________________________

Żywiołaki

Żywiołaki to „żywe”, rozumne awatary istniejących żywiołów (zazwyczaj czterech podstawowych: Ignis, Aqua, Caeli, Terra). Powstają na wskutek silnego nasycenia magicznego w „źródle” jakiegoś żywiołu. Zazwyczaj źródłem tym są katastrofy naturalne (np. huragany, tsunami, erupcje wulkanów, itd.), gdy taka katastrofa trafi na silne źródło magii może stworzyć żywiołaka. Zdarza się, że żywiołak by ustabilizować swoją formę bierze z miejsca „narodzin” jakiś przedmiot. Może to być wszystko: kamień, gałąź, część ofiary katastrofy… Wszystko. Z czasem żywiołaki nauczyły panować nad swoją energią by chodząc w stabilnej formie nie krzywdzić i niszczyć otoczenia. Tak oto żywiołak ognia w stabilnej formie nikogo nie poparzy, a jedynie podniesie temperaturę… No chyba że będzie chciał kogoś poparzyć/spalić, ale to inna sprawa.

|~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~|


WYGLĄD:
- ciała stworzone są z występujących w przyrodzie żywiołów,
- oczy emitują specyficzną, jasną energię,
- ogólnie nie mają twarzy lub jest ona jedynie zarysem na żywiole.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- są zdolne chodzić w ubraniach, które zazwyczaj są szyte specjalnie dla nich,
- im starszy i potężniejszy żywiołka tym bardziej umie zmieniać i modyfikować aparycję,
- żyją nawet 500 lat.

JEDZENIE:
- zgodnie z żywiołem
*ogień je to co można spalić,
*woda przyjmuje głównie płyny,
*powietrze to, co łatwo da się rozerwać,
*ziemia to, co da się zmielić.

UMIEJĘTNOŚCI/MAGIA:
- Magia i runy przychodzą im łatwiej niż inne nauki, wręcz naturalnie
- Potrafią tworzyć i manipulować swoim żywiołem jak i ciałem (dowolność wzrasta wraz z siłą)
- Są wytrzymalsi od innych ras, jednak gorzej znoszą niektóre żywioły.


Podgatunki ze względu na żywioł (główne, jest więcej opcji)

~ogień~
- generowanie i manipulowanie ogniem,
- kontrola nad temperaturą swoich płomieni (temperatura i kolor mogą być uzależnione od stanu emocjonalnego/siły),
- miotanie/zianie ogniem na różne sposoby (strumień, kule, „bronie”, krótkie podmuchy przy kopnięciach/uderzeniach, itd.),
- podwyższenie temperatury w pomieszczeniu do 50m kwadratowych,
- pochłanianie ognia,
- ściana ognia, słupy ognia,
- wytworzenie ogromnej ilość płomieni, aby rozpędzić samych siebie na duże prędkości, biegnąc po ziemi lub nawet w powietrzu,
- niektóre żywiołaki ognia są wstanie miotać błyskawicą (jest to jedna ciężka technika) lub manipulować lawą (również ciężka technika).

~woda~
- generowanie i manipulowanie wodą,
- zmiana jej stanu skupienia,
- kontrola nad temperaturą i cienieniem wody,
- miotanie wodą na różne sposoby (strumień, kule, „bronie”, które można zamrozić itd.),
- tworzenie tsunami i wirów wodnych,
- ściana wody, słupy wody,
- pochłanianie wody,
- przemieszczanie się między źródłami wody (kałuże itd.) znając miejsce „wyjścia”,
- własnym ciałem potrafią zalać pomieszczenie,
- tworzenie fal jako środek transportu.

~ziemia~
- generowanie i manipulowanie skałami/ziemią,
- ogromna siła fizyczna,
- miotanie skałami/ziemią (surowe lub specjalnie uformowane skały, „bronie” itd.),
- formowanie terenu,
- kompresja ziemi,
- tworzenie i manipulowanie kryształami,
- tworzenie kolumn z ziemi, tworzenie ścian z ziemi,
- tworzenie trzęsień ziemi,
- tworzenie fal ziemi jako środek transportu,
- niektóre żywiołaki ziemi są wstanie manipulować metalem lub jak żywiołaki ognia lawą (obie te techniki są ciężkie).

~powietrze~
- generowanie i manipulowanie powietrzem,
- miotanie/dmuchanie powietrzem na wiele sposobów (strumień, kule, „bronie”, podmuchy przy kopnięciach/ciosach, itd.),
- zmiana ciśnienia powietrza,
- pochłanianie powietrza,
- tworzenie tarczy powietrza, tworzenie kolumny powietrza,
- tworzenie kuli powietrza i poruszanie się na niej jak na skuterze, latanie,
- zmniejszenie oporu powietrza wokół ciała, dzięki czemu może poruszać się z dużą prędkością po powierzchniach poziomych i pionowych, a nawet biec po wodzie,
- tworzenie ściany powietrza,
- tworzenie tornado,
- niektóre żywiołaki powietrza potrafią wyssać powietrze prosto z płuc innych istot lub miotać błyskawicą (obie te techniki są bardzo ciężkie).

OBOWIĄZKOWO OTRZYMUJĄ TALIZMANY OSŁABIAJĄCE ICH MOCE I STABILIZUJĄCE CIAŁA.

___________________________________________________________________________________________

Balaan (niegrywalni)

WYGLĄD:
- oczy – niebieskie, jednak kolor ten jest tak intensywny, że zdaje się bić własnym światłem; wręcz nienaturalny kolor, jakby osoba, która na ciebie patrzy, przewiercała twoją duszę na wylot,
- włosy – ludzka paleta barw, czasem po prostu bardziej lub mniej nasycona, zdarza się czasem kolor biały,
- nos, usta – jak ludzie,
- uszy – szpiczaste,
- kolor skóry – ludzka paleta barw, ale głównie ciemne odcienie,
- zęby – ludzkie poza czterema zaostrzonymi zębami – dwoma siekaczami bocznymi i dwoma kłami.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- są długowieczni,
- podczas używania mocy ich oczy wydają się jeszcze jaśniejsze, a ich blask jest tak silny, że czasem wydaje się, jakby zamiast oczu mieli niebieskie płomyki,
- na twarzy mają białe „trójkąty”, które są częścią naturalnego wzoru na ich ciele (wzór zajmuje ciało od mostka w górę (trójkąt), na ramiona, całą szyję – a na plecach do łopatek (też trójkąt) – aż do policzków, gdzie właśnie kończy się takimi trójkątami),
- wewnętrzna strona ich dłoni oraz spód stóp są pokryte tą samą tkanką co wzór, również w kolorze białym,
- wzór na ich ciele, spód stóp oraz wewnętrzna strona dłoni wykonane są z twardszej tkanki, której nie da się przebić żadnym ostrzem bądź zaklęciem,
- owa „twardsza tkanka” jest bardzo szorstka i zimna,
- z pomiędzy ich łopatek (tam, gdzie kończy się wzór) wyrasta coś na wzór ogona bądź nierozwiniętych skrzydeł – jest obrośnięte włosiem, które
imituje pióra i niezwykle gibkie, jakby nie posiadało w sobie żadnych kości; kolor tego zawsze jest taki sam – biały.

JEDZENIE:
- mogą jeść to co ludzie, ale pożywiają się również magią zawartą w powietrzu i innych istotach.

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafią posługiwać się magią w jej najczystszej postaci, bez używania zaklęć; nazywa się to manifestem woli, który pozwala im na zrobienie za pomocą magii dosłownie wszystkiego (co w uniwersum dozwolone oczywiście),
- są niesamowici w leczeniu, potrafią nawet odtwarzać poszczególne komórki w ciele (a co za tym i kończyny), ale niesie to za sobą wiele nieprzyjemnych konsekwencji,
- potrafią wskrzeszać, jednak umiejętność ta wymaga poświęcenia innej istoty żywej, gdyż równowaga w świecie musi zostać zachowana,
- swoim spojrzeniem mogą „zajrzeć w duszę” innej osoby i określić czy jest dobra czy zła; podświadomie czują się zobowiązani do oczyszczania świata ze wszelkiego „plugastwa”,
- potrafią wyczuć Dautanga z daleka, czują jakby byli z nimi związani, jednak uczucie to nie jest na tyle silne by przyćmić potrzebę pozbywania się „plugastwa” ze świata,
- dodatek, który wyrasta z ich pleców może służyć jako broń, bo mimo tego, że może poruszać się w każdą stronę jakby nie miał kości, to jest niezwykle twardy, a nastroszone „pióra” potrafią przeciąć większość materii występującej na Ziemi; mimo to owe kosmyki same w sobie są niezwykle przyjemne w dotyku.

MAGIA:
- mają niezwykle duże predyspozycje do używania magii, można powiedzieć, że są najbardziej magicznymi stworzeniami na świecie,
- potrafią używać bez problemu niewerbalnych zaklęć, ale nie potrzebują inkantacji, bo potrafią zrobić wiele siłą woli (w tym z pomocą emocji) – manifest woli,
- potrafią posługiwać się magią w jej najczystszej postaci i uwalniać nią ludzi, którzy zostali skażeni mrokiem Dautangów.

___________________________________________________________________________________________

Dautang (niegrywalni)

WYGLĄD:
- oczy – czarne, jednak kolor ten jest tak intensywny, że zdaje się wręcz pochłaniać światło z okolicy; wręcz nienaturalny kolor, jakby osoba, która na ciebie patrzy, przewiercała twoją duszę na wylot i plugawiła ją,
- włosy – ludzka paleta barw, czasem po prostu bardziej lub mniej nasycona, zdarza się czasem kolor tak czarny, że aż bije po oczach,
- nos, usta – jak ludzie,
- uszy – szpiczaste,
- kolor skóry – ludzka paleta barw, ale głównie jasne odcienie,
- zęby – ludzkie poza sześcioma zaostrzonymi zębami – dwoma siekaczami bocznymi, dwoma kłami oraz dwoma pierwszymi zębami trzonowymi.

CECHY SZCZEGÓLNE:
- są długowieczni,
- podczas używania mocy ich oczy wydają się jeszcze ciemniejsze oraz wręcz emitują z siebie blask tak silny, że czasem wydaje się, jakby zamiast oczu mieli czarne płomyki,
- na twarzy mają czarne „trójkąty”, które są częścią naturalnego wzoru na ich ciele (wzór zajmuje ciało od mostka w górę (trójkąt), na ramiona, całą szyję – a na plecach do łopatek (też trójkąt) – aż do policzków, gdzie właśnie kończy się takimi trójkątami),
- wewnętrzna strona ich dłoni oraz spód stóp są pokryte tą samą tkanką co wzór, również w kolorze czarnym,
- wzór na ich ciele, spód stóp oraz wewnętrzna strona dłoni wykonane są z twardszej tkanki, której nie da się przebić żadnym ostrzem bądź zaklęciem,
- owa „twardsza tkanka” jest bardzo szorstka i zimna,
- z pomiędzy ich łopatek (tam, gdzie kończy się wzór) wyrasta coś na wzór ogona bądź nierozwiniętych skrzydeł – jest obrośnięte włosiem, które imituje pióra i niezwykle gibkie, jakby nie posiadało w sobie żadnych kości; kolor tego zawsze jest taki sam – czarny.

JEDZENIE:
- mogą jeść to co ludzie, ale pożywiają się również energią życiową innych istot żywych.

UMIEJĘTNOŚCI:
- magia jaką się posługują jest najbardziej splugawioną wersją magii; potrafią jej używać bez inkantacji; nazywa się to manifestem woli, który pozwala im na zrobienie za pomocą magii dosłownie wszystkiego (co w uniwersum dozwolone oczywiście) oraz na zanieczyszczanie magii i wywoływanie za jej pomocą wielu chorób magicznych,
- są niesamowici w niszczeniu i kreowaniu iluzji; potrafią sprawić, że coś rozpadnie się od samego ich dotyku i nałożyć na to obraz tej rzeczy, gdy jeszcze była cała, a także wywoływać choroby i przyspieszać proces starzenia się,
- potrafią wskrzeszać, jednak umiejętność ta wymaga poświęcenia innej istoty żywej, gdyż równowaga w świecie musi zostać zachowana,
- swoim spojrzeniem mogą „zajrzeć w duszę” innej osoby i określić czy jest dobra czy zła; podświadomie czują się zobowiązani do plugawienia i niszczenia wszystkiego w zasięgu ich wzroku,
- potrafią wyczuć Balaana z daleka, czują jakby byli z nimi związani, jednak uczucie to nie jest na tyle silne by przyćmić potrzebę plugawienia świata,
- dodatek, który wyrasta z ich pleców może służyć jako broń, bo mimo tego, że może poruszać się w każdą stronę jakby nie miał kości, to jest niezwykle twardy, a nastroszone „pióra” potrafią przeciąć większość materii występującej na Ziemi; mimo to owe kosmyki same w sobie są niezwykle przyjemne w dotyku.

MAGIA:
- mają niezwykle duże predyspozycje do używania magii, można powiedzieć, że są najbardziej magicznymi stworzeniami na świecie,
- potrafią używać bez problemu niewerbalnych zaklęć, ale nie potrzebują inkantacji, bo potrafią zrobić wiele siłą woli (w tym z pomocą emocji) – manifest woli,
- potrafią posługiwać się najbardziej plugawą wersją magii i skażać tę używaną przez innych, powodując tym samym niezwykły ból u jej użytkownika oraz tworząc możliwość skażenia go mrokiem,
- mogą skazić jakąś istotę swoim mrokiem, doprowadzając do szaleństwa bądź (przy silniejszych jednostkach) zmieniając w posłuszne sobie żołnierzyki, gotowe walczyć w obronie swoich panów,
- skażone osoby umierają przez cały ten czas w niewyobrażalnych mękach, a posiłek jaki gwarantują tym Dautangom jest niezwykle pożywny i zwiększa ich moc.

___________________________________________________________________________________________






Akademia Fidarossa znajduje się na górze - największym i najszerszym miejscu własnej wyspy. Poza ogromnym zamkiem znajdzuje się tam wiele terenów zielonych - las, zbocza, boiska, jaskinie... Ceglany zamek ma kilka wież oraz trzy piętra. Jest masywny, ale w jego zdobieniach widać pewną delikatność, która przyciąga jak magnez. Jakby w wyrytych napisach tkwiła magia, nie pozwalająca nie zachwycać się nad tym miejscem.


Dzisiaj mamy: Friday 03.05.2024